رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه شناخت محمد بن زکریایی رازی هم راه است هم راهبرد ، گفت : یکی از بزرگترین نیازهای جامعه بشری ، اخلاق پزشکی است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دکتر عباس حاجی آخوندی رئیس سازمان غذا ودارو در همایش برپایی خانه داروساز که شب گذشته در سالن تلاش برگزار شد با بیان اینکه حکیم محمد بن زکریای رازی در تاریخ طب جایگاه ویزه ای دارد گفت : خوشبختی ماست که روز داروساز را زادروز این حکیم فرزانه انتخاب کرده اند .

وی با اشاره به اینکه شناخت رازی هم راه است و هم راهبرد اظهار کرد : داروسازان باید در شناخت رازی بکوشند چراکه شناخت وی هدف نهایی را آشکار می کند .

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد : حکیم محمد بن زکریای رازی از نظر امانت داری در علم ، دقت و صداقت در گفتار و کتب علیمی ، درس بزرگی برای همکاران این عرصه است .

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین نیازهای جامعه بشری اخلاق پزشکی است تصریح کرد : با توجه به فرهنگ و تمدن ما دانشمندی همچون رازی راهنمای اخلاق پزشکی است در این عرصه پیشگام هستیم .

دکترحاجی آخوندی یادآور شد : رازی در عرصه کارهای بین رشته ای نیز اقدامات فراوانی داشته است گفت : با توجه به اینکه حکیم محمد بن زکریای رازی حکیم ، شیمی دان ، پزشک ، انسان خیر و... بوده است کارهای مناسبی برای حوزه بین رشته ای انجام داده است .

وی در پایان با اشاره به تشکیل کارگروههای انجمن داروسازان خاطرنشان کرد : کارگروه ارتقای اقتصاد داروخانه ها ، کارگروه توسعه منابع و رفاه داروسازان  و کارگروه فرهنگ و اخلاق حرفه ای داروسازان در این عرصه تشکیل نشده و انجمن باید به این موارد هم توجه نماید /

برچسب ها: رازی ، راهبرد ، کارگروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار