فرماندار میاندوآب گفت: سردخانه 115 هزار تنی زرین طلای میاندوآب تا پایان شهریور ماه سال‌ جاری آماده بهره‌برداری خواهد بود.

حمید جلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: سردخانه 115 هزار تنی زرین طلای میاندوآب در اختیار بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان محصولات باغی به قدری افزایش یافت که 11 سردخانه شهرستان میاندوآب جوابگوی این محصولات نبود، ابراز داشت: در این زمینه در بخش خصوصی سردخانه 115 هزار تنی زرین طلای میاندوآب که فاز دوم آن آغاز شده است.

جلالی افزود: اعتبارات این سردخانه بخشی از آورده شخصی بوده و بخشی نیز با تسهیلات بانکی تامین شده است.

وی یادآور شد: این پروژه که قابلیت بسته‌بندی مطابق با استانداردهای جهانی را دارد و هر سال می‌تواند حدود 50 هزار تن سیب بسته‌بندی و به کشورهای متقاضی صادر کند که علاوه بر توسعه بخش کشاورزی منجر به اشتغال و درآمد ارزی خواهد شد.

جلالی افزود: به کارگیری سرمایه برای توسعه را امر ضروری خواند و وظیفه دستگاه‌های دولتی را حمایت از امر سرمایه و سرمایه‌گذاری دانست و عملیاتی کردن شعار مقام معظم رهبری با عنوان حماسه اقتصادی را منوط به تعامل نخبگان اقتصادی و سیاسی دانست.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت شهرستان میاندوآب در زمینه توسعه صنایع دامی و باغداری ضرورت ایجاب می‌کند که با یک برنامه اصولی و به دور از هر گونه صف‌بندی سیاسی به توسعه شهرستان فکر کنیم و به عبارتی منافع شهر را بر منافع شخصی ترجیح دهیم.

فرماندار میاندوآب تصریح کرد: امید است تا پایان شهریور ماه این سردخانه آماده بهره‌برداری شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.