رئیس مرکز اسلامی هامبورگ گفت: هم اکنون مردم در غرب دچار بحران شدید معنویت هستند به‌طوری‌که در این سه یا چهار دهه اخیر، حدود 2000 فرقه کاذب به عنوان معنویت‌گرایی در این کشورها به‌وجود آمده است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی در مراسم افتتاحییه طرح ضیافت اندیشه اساتید که با موضوع تاریخ علم و تاریخ تمدن اسلامی در رشت برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به این‌که ساحت آیات و روایات یک جامعه اسلامی را در پرتو علم و معرفت ترسیم می‌کند، گفت: در مقابل علم و معرفت، جهل قرار دارد و جهل ریشه تمام دشمنی‌ها در هر جامعه‌ای است.
 
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و شاخصه‌های جامعه مهدوی علم خیزی است و مدینه فاضله جامعه مهدوی یک جامعه همراه با علم و معرفت است.
 
رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این‌که میان علم و دین هیچ‌گونه تعارض و تناقضی و جود ندارد و در صورت تفسیر و تحلیل درست علم به متافیزیک و معنویت خواهیم رسید، ابراز داشت: با توجه به تفسیر غلط غرب از دین، متاسفانه آنان با ابزار علم راه انحراف و تباهی را دنبال کردند.  
 
حجت الاسلام والمسلمین  رمضانی تاکید کرد: پیاده شدن تمدن حقیقی دین به معنای دقیق در جوامع بشری، زمینه‌های رشد انسان را فراهم می کند که نتیجه آن، رشد عقلانیت، تفکر و عمل آدمی است.  
 
*غرب به بن‌بست رسیده است  
 
وی با اشاره به این‌که برخی با مرعوب شدن در مقابل تمدن و پیشرفت غرب، به خودباختگی مبتلا شده‌اند، در مقابل برخی دیگر نیز منکر تمام دستاوردها و پیشرفت‌های جهان غرب شدند، خاطرنشان کرد:  هر دو این تحلیل‌ها غلط است زیرا مبنای اصلی تفکر غربی، تفکر اومانیستی و انسان محوری بوده که به دنبال آن لیبرالیسم است و همین نوع تفکر، امروز غرب را دچار بن بست کرده است.
 
این عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری این‌ که غرب از لحاظ ساختار ظاهری و عملیاتی کردن نظم در جامعه، پیشرفت‌هایی داشته، افزود: اگرچه آنها فاقد مباحث اخلاقی و علمای اخلاق می‌باشند، اما بعضی از مسائل اخلاقی و رفتاری را برای ایجاد نظم در جامعه تبدیل به قانون کرده‌اند که از جمله این موارد رفتار کارمندان با ارباب رجوع می باشد.  
 
*تاسیس 2000 فرقه نوظهور
 
وی نتیجه پیشرفت‌های غربی را که با کنار گذاشتن دین و معنویت همراه بوده، پدید آمدن یک خوی استکباری و قدرت پرستی در این کشورها دانست و اضافه کرد: هم اکنون مردم در غرب دچار بحران شدید معنویت هستند. لذا می‌بینیم که در این سه یا چهار دهه اخیر حدود 2000 فرقه در این کشورها به‌وجود آمده است.  
 
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: تنها در صورتی جامعه بشری، بهشت دنیوی را تجربه خواهد کرد که تمدن بشری با حقیقت و گوهر دین رابطه برقرار کند. لذا باید گفت تا زمانی‌که معنویت حقیقی در جامعه وجود نداشته باشد، مشکلات متعدد و مفاسد بی حد و حصر در جامعه اجتناب ناپذیر است.  
 
وی افزود: میان ساحت، عقل و علم و دین هیچ تناقضی وجود ندارد، زیرا پیامبران به رسالت مبعوث شدند تا به بشر بگویند که چگونه به دانایی برسند و چگونه بیاندیشند و تفکر کنند و همین مسئله، ریشه تغییر سبک زندگی است.  
 
رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با تاکید بر معرفی اسلام ناب به جهانیان تصریح کرد: امروز ما در شناساندن دین حقیقی به دنیا آن‌طور که باید عمل نکرده‌ایم، زیرا معنای بازگشت به دین، بازگشت به حقیقت و باطن آن است و نه اکتفا کردن به ظاهر و پوسته آن!  
 
حجت الاسلام و المسلمین رمضانی در پايان با بیان این‌که گوهر دین، ذائقه و خلق انسان را عوض کرده و آدمی را ملکوتی می‌کند، خاطرنشان کرد : در حیات طیبه‌ای که حقیقت و جوهر دین برای انسان ترسیم نموده است، تمام آمال بشری تحقق می‌یابد.

انتهاي پيام/

منبع: حوزه نيوز
برچسب ها: غرب ، بحران ، معنویت ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار