مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از افتتاح مرکز اقامت کوتاه مدت سرای کار و زندگی در منطقه 4 برای بانوان تا ماه آينده خبر داد.

حسین زارع صفت درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مورد اقدامات سازمان رفاه شهرداری تهران و عملکرد سامانسراها و مراکز نگهداری شبانه روزی با بیان اینکه در مددسرای شهرداری تهران ارائه خدمات شبانه به بی خانمان ها از قبیل دادن جای خواب شبانه، معاینه پزشک، غذا، خوراک و پوشاک صورت می گیرد، تصریح کرد: اما آنها در روز نگهداری نمی شوند، مگر اینکه هوا سرد باشد و یا بنا به ضرورتی نگهداری به عمل آید.
وی ادامه داد: در مراکز نگهداری شبانه روزی افراد بی خانمان پرونده تشکیل شده، حکم قضایی دارند و نگهداری آنها غیر داوطلبانه است.ممکن است داوطلبانه هم به این مرکز وارد شوند اما برای نگهداری آنها حکم قضایی لازم است.
مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: در مراکز نگهداری شبانه روزی که مخصوص بانوان بی خانمان است، مددکاری های اولیه صورت گرفته  و تشکیل پرونده می دهند.نیاز اولیه فرد سنجیده می شود و چنانچه احتیاج به مباحث درمانی خاص داشته باشند، پزشک معاینه کرده و نیاز فرد را برطرف می کند.
زارع صفت افزود: در مرکز نگهداری شبانه روزی دوره نگهداری این افراد  10 روزه یا یک هفته ای است.
وی در بخش دیگری از سخنانش خبر از راه اندازی مرکز اقامت کوتاه مدت سرای کار و زندگی در منطقه 4 داد و گفت: این مرکز مخصوص بانوان بوده و کارکرد آن مانند خانواده است بدین معنی که فرد به آنجا رفته و برای مدتی به طور شبانه روزی آنجا کار و زندگی می کند.
مدیر عامل سازمان رفاه شهرداری تهران بیان کرد: مقدمات تجهیز این مرکز در حال آماده سازی است و اقدامات برون سازمانی اش نیز در حال انجام است.
زارع صفت اضافه کرد: تا یک ماه آینده ان شاء الله این مرکز آماده پذیرش داوطلبین ترخیص شده مرکز لویزان خواهد بود.
وی در ادامه در مورد مددسراها ها یا همان گرمخانه ها اظهار کرد: دو مددسرای ما در فصل تابستان فعال هستند که در فصل سرد سال تعدادشان افزایش می یابد.
مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما علاقمندیم مددسراهای منطقه ای توسط خیریه ها و تشکل های مردمی اداره شوند تا در هزینه ها صرفه جویی لازم به عمل آید.
برچسب ها: مرکز ، اقامت ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار