مجری طرح و نیروگاه سد بختیاری از پیشرفت 85 درصدی عملیات احداث بخشی از راه‎های دسترسی این طرح خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان حسین رنجبران افزود: مسیرهای دسترسی به طرح‎های عمرانی مانند کارگاه طرح بختیاری، یکی از پیش نیازهای اساسی در اجرای عملیات احداث است که امکان حمل مواد اولیه، تجهیزات و سایر ملزومات طرح را فراهم می‎کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 29 کیلومتر از مجموع 102 کیلومتری جاده دسترسی اصلی سد بختیاری در مسیر آزادراه خرم‎آباد-پل زال قرار دارد، اظهار کرد: 73 کیلومتر باقی مانده از این مسیر از مناطق صعب‎العبور کوهستانی عبور می‎کند که در سه بخش مجزا در دست احداث است.

مهندس رنجبران اضافه کرد: در حال حاضر 60 کیلومتر از این مسیر با پیشرفت بالای 85 درصد، به مراحل پایانی خود نزدیک شده و در بخش‎های دیگر نیز با در نظر گرفتن شرایط خاص و صعوبت عملیات اجرایی، از روند مناسبی برخوردار است.

مجری طرح و نیروگاه سد بختیاری گفت: سد بختیاری با راتفاع 325 متر و طول تاج 509 متر که عنوان "بلندترین سد بتنی دوقوسی جهان" را به خود اختصاص داده، در 80 کیلومتر جنوب شرقی خرم‎آباد و در ارتفاعات سر به فلک کشده زاگرس احداث خواهد شد و ساختگاه آن در مجاورت ایستگاه"تنگ پیچ" راه‎آهن سراسری قرار دارد که هشتمین ایستگاه حدفاصل مسیر دورود به اندیمشک است.

به گفته رنجبران، تاکنون برای ساخت این سد که با ظرفیت ذخیره‎سازی 5 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب، پس از سد کرخه بزرگترین دریاچه مصنوعی ذخیره آب در کشور خواهد بود، 4 میلیون و 800 هزار مترمکعب بتن‎ریزی شده است./س

برچسب ها: پیشرفت ، احداث ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.