گروه صنعتي ايران خودرو در تلاشي تازه با هدف توسعه بازارهاي برون مرزي با صدور شش دستگاه انواع خودرو سبک به تونس خود را براي ورود جدي و پايدار به کشورهاي شمال آفريقا آماده مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالعظيم سعديان معاون صادرات ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: اين خودروها شمال سمند، رانا و سورن است و با استانداردهاي مورد تاييد تونس تطبيق داده مي شود.

وي اظهار داشت: يک شرکت تونسي براي هماهنگي هاي صادراتي و بازاريابي ايران خودرو ايجاد شده است تا روند صادرات به اين کشور و در نهايت ساير کشورهاي شمال آفريقا گسترش يابد.

سعديان ادامه داد: ايران خودرو تلاش خواهد کرد از بازار تونس براي صدور محصولات به ليبي و الجراير بهره گيري کند و برنامه صدور يک هزار دستگاه خودرو به تونس تا پايان امسال در برنامه است.

وي درهمين حال خبر داد: يک گروه کارشناسي از معاونت صادرات ايران خودرو براي بررسي زمينه هاي تقويت هر چه بيشتر ايران خودرو در تونس راهي اين کشور مي شود. 

به گفته سعديان ايران خودرو در شهر سوس در تونس نمايندگي هاي رسمي فروش و بازاريابي داير خواهد کرد. همچنين اين شركت تلاش دارد در بازارهاي مستعد خودرو در ليبي و الجراير با صادرات انواع خودرو نقشي رو به گسترش ايفا کند.        

همچنين با اجراي برنامه هاي داخلي سازي و تامين قطعات، توليد روزانه ايران خودرو در پايان مرداد به مرز دوهزار دستگاه رسيده است و افزايش آمار همچنان ادامه دارد.        

حسين نجاري قائم مقام توليد ايران خودرو با بيان اين مطلب اظهار داشت: آمار توليد در هفته پاياني مرداد و ابتداي شهريور به مرز دوهزار دستگاه در روز رسيده و تثبيت شده است.

وي اظهار داشت: افزايش توليد ايران خودرو در ماه هاي آينده ادامه خواهد داشت.

قائم مقام توليد ايران خودرو در باره تامين قطعات گفت: مشكلات نقدينگي هنوز پابرجاست اما مديريت صحيح منابع در ايران خودرو و اجراي پروژه هاي خودكفايي موجب دستيابي به اين آمار توليد شده است.

نجاري افزود: اجراي برنامه هاي داخلي سازي و تامين قطعات، آمار توليد ايران خودرو را به روزانه دو هزار دستگاه افزايش داد.

نجاري گفت: آمار وليد روزانه ايران خودرو از يك هزار و 500 دستگاه در نيمه مرداد به دو هزار دستگاه در ابتداي شهريور افزايش داشته كه بيانگر 33 درصد رشد است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، خودرو ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار