استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و بهره برداری از مسیر پل قوسی سد کارون 4 در شهرستان اردل که بزرگترین پل زیرقوسی خاورمیانه است، تردد به استان خوزستان از چهارمحال و بختیاری را آسان می کند.

علی اصغر عنابستانی در جریان بازدید از روند تکمیل پل قوسی سد کارون 4 در شهرستان اردل اظهار داشت: از سال 89 با آبگیری این سد، جاده های مواصلاتی محدوده سد زیر آب رفت که از همان زمان عملیات ساخت و نصب پل قوسی آغاز شد.
وی افزود: ساخت و تکمیل این پروژه در سه فاز، شامل جاده ها و تونل در قسمت جنوبی، جاده ها و تونل در قسمت شمالی و پل قوسی در حال انجام است که با بهره برداری از این پل قوسی، بار ترافیکی محور ارتباطی بروجن - لردگان به ایذه و خوزستان کاهش یافته و تردد از شهرکرد به خوزستان افزایش می یابد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تکمیل این پل و جاده های ارتباطی آن و بازگشایی ارتباط بین استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان را در رونق گردشگری و درآمدهای اقتصادی روستاهای این منطقه موثر عنوان کرد.
فرماندار شهرستان اردل نیز در این دیدار، با بیان مشخصات فنی این پروژه، ادامه داد: دهانه اصلی این پل 300 متر، طول پل 378 متر، طول عرشه آن 380 متر و عرض آن 11.8 متر، عرض پیاده رو 2.3 متر و وزن پل سه هزار و 875 تن است که دارای دو باند عبور و دو پیاده رو است.
فیروز خسروی ارتفاع این پل از کف دره را 250 متر و ارتفاع آن از سطح آب دریاچه در بالاترین حد آبگیری را 72 متر اعلام کرد و افزود: برای ساخت این پل، سه هزار و 750 تن سازه فلزی به کار رفته است و عرشه آن تمام فلزی است.
وی اظهار داشت: در این طرح، 42 هزار متر مکعب عملیات اجرایی خاکبرداری و نصب یک هزار و 212 قطعه فلزی انجام شده و هم اکنون نیز عملیات جاده سازی متصل به این مسیر در حال انجام است.
خسروی تصریح کرد: توان تحمل این پل بر اساس آئین نامه نحوه بارگذاری راه های ایران، قابلیت تردد انواع وسایل نقلیه سنگین را داراست به گونه ای که یک متر طول این پل در آن واحد توان تحمل سه تن بار را دارد.
فرماندار شهرستان اردل گفت: در دو سر عرشه بزرگترین پل زیر قوسی خاورمیانه دو تونل قرار دارد.
پل قوسی سد کارون 4 در فاصله 180 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.