خبرنگار شبکه فرانس 24 در واشنگتن تصريح کرد نقشه هاي حمله به سوريه در حال تهيه است و اين در حاليست که ممکن است ناتو تصميم به چنين حمله اي بدون مجوز سازمان ملل بگيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني فرانس24، استانيسلاس دو سنت ايپوليت خبرنگار اين شبکه افزود با اين که جان کري وزير امور خارجه آمريکا از خط قرمز درباره سوريه صحبت نکرد، احساس مي شود لحن کاخ سفيد عليه سوريه بالا رفته است. 

ممکن تصميمي درباره حمله احتمالي در کاخ سفيد گرفته شود. گفته مي شود حملاتي هوايي عليه سوريه صورت  خواهدگرفت. از چند روز پيش فهرستي از اهداف احتمالي در کاخ سفيد تهيه شده است. اين فهرست را پنتاگون تهيه کرده است. آمريکا چهار ناوشکن خود را در شرق درياي مديترانه مستقر  کرده است. اين ناوشکنها به موشکهاي کروز از نوع تام هاوک مجهز هستند. در صورت تصميم نهايي، حملات از طريق اين موشکها صورت خواهد گرفت اما هنوز تصميم نهايي گرفته نشده است. 

اين خبرنگار ادامه داد کاخ سفيد تصميم گرفته است جلسه اي با ديپلماتهاي روسي را در لاهه براي تدارک کنفرانس صلح درباره آينده سوريه لغو کند. 

سنت ايپوليت ادامه داد به نظر مي رسد ائتلافي حول آمريکا، فرانسه، و انگليس در حال شکل گيري باشد.  بعيد است سازمان ملل به علت وتوي روسيه و چين مجوز حمله به سوريه را بدهد. اما ممکن است ناتو تصميم به چنين حمله اي بدون مجوز سازمان ملل بگيرد. پيشتر نيز عمليات ناتو بدون مجوز سازمان ملل نظير عمليات کوزوو در سال 1999 گرفته بود . 
برچسب ها: آمریکا ، ناتو ، سوریه ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار