مديرکل دفتر بهبود کيفيت ، فرآوري و توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات ايران گفت: عرضه محصولات آبزي شناسنامه دار از نيمه دوم شهريور ماه آغاز مي شود.

عيسي گل شاهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق اظهار داشت: پايلوت اين طرح از حدود دو سال پيش با شناسنامه دار کردن ميگوي پرورشي آغاز شده است.

وي افزود: در حال حاضر تمام محصول صادراتي و توزيع شده ميگوي پرورشي شناسنامه دار و داراي کد رهگيري است.

گل شاهي با بيان اينکه کد رهگيري بر روي جعبه هاي مادر (يونوليت هايي که ميگوي تازه توسط آن ها حمل مي شود) و جعبه هاي بزرگ حاوي ميگوي منجمد درج مي شود اضافه کرد: به اين ترتيب تمام اطلاعاتي مربوط به اين آبزيان شامل نام مغازه عرضه، واحد کارگزاري، مزرعه پرورش و.. مشخص و قابل پيگيري است.

وي در رابطه با اهداف طرح فوق ادامه داد: درجه بندي مزارع توليد براساس کيفيت توليد، درجه بندي محصولات آبزي وحفظ کيفيت اين محصولات از مبدا تا مقصد از اهداف سازمان شيلات است.

گل شاهي با اشاره به اين که اين طرح پيش از اين تنها در مورد ميگو اجرا مي شده است افزود از نيمه دوم شهريور ماه پانزدهم شهريور اين طرح در مورد قزل آلاي پرورشي، ماهيان گرمابي، ماهيان دريايي جنوب و ميگوي دريايي نيز اجرا شده و آبزيان فوق به شکل شناسنامه دارد در نمايشگاه محصولات سالم ارگانيکي که شهرداري برگزار مي‌کند، عرضه مي شوند.

وي اضافه کرد: البته عرضه ماهيان جنوب و گرمايي منحصر به اين نمايشگاه بوده و پس از آن با چند ماه فاصله، عرضه انبوه آنها به بازار مصرف آغاز مي شود ولي در مورد ماهي قزل آلا اينگونه نيست و پس از برگزاري نمايشگاه فوق و ماهي قزل آلايي که در سازمان ميادين عرضه مي شود، شناسنامه داراست.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آبزیان ، کیفیت ، صادراتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار