بافت های فرسوده ای که هر لحظه امکان ریزش برسر شهروندانی که آنان لحظه ای در امان نبودند و فقط با یک تلنگره یک تلنگر ساختمان ها فرو می ریختند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شهرداری منطقه 9 با اقدامات بسیار گسترده ای فرشته نجات کسانی شد که شبها از ترس فرو ریختن منازلشان وحشت زده به خواب می رفتند.
آری این ساختمان های فرسوده به سرعت جای خود را به ساختمان هایی دادند که در حال فروریختن بود و حال ساختمان های زیبا در دل خانه های فرسوده متولد شدند.
با نگاهی به گذشته می توان درک کرد نماهای کاهگلی دیروز ساختمان های قامت کشیده امروز هستند که حاصل دسترنج کسانی است که بطور شبانه روزی زحمت می کشند تا طهران تا به تهران تبدیل کنند.
ساختمان هایی را می بینیم که سر بر فلک آسمان دوخته اند و تبدیل به برجهایی شده اند که همه مات و مبهوت مانده اند.
محمدی رئیس شهرسازی منطقه 9 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: از مجموع بافت های مسکونی 31 درصد، بافت های فرسوده بوده است که بیشترین آنان در محله های دستغیب، دکتر هوشیار، امامزاده عبدالله، شمشیری، مهرآباد و استاد معین بوده است که با توجه به سیاست های شهرداری تهران و صدور عوارض پروانه بیشترین پروانه در محدوده را تجمیع پلاک ها به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوسازی منازل در سالهای آتی می توان از خطرات ناشی از آن جلوگیری کرد ساختمان فرسوده احیا می شود./ف
برچسب ها: از ، طهران ، تا تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار