استاندار آذربایجان غربی: انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه  با اعلام این مطلب افزود: بنده طی نامه ای از توجهات ویژه ریاست   جمهوری به دریاچه ارومیه تشکر کردم و در این نامه به این نکته اشاره کرده ام که در اولین جلسه شورای عالی آب کشور دریاچه ارومیه به عنوان موضوع اصلی این جلسه مطرح شود.

وحید جلال زاده در ادامه با اشاره به برنامه هاي هفته دولت در سال جاري افزود: 526 پروژه در هفته دولت سال جاري با اعتباري بالغ بر 4897 ميليارد ريال در حال بهره برداری است.

وی با اشاره به این که سال قبل در اعتبارات عمرانی با محدودیت هایی مواجه بودیم گفت: با توجه به همه فشار ها و تحریم های موجود ما توانستیم برای هفته دولت امسال نیز پروژه های مختلفی را در دستور کار قرار دهیم.

جلال زاده افزود: اولین پروژه هفته دولت در سال جاری گازرسانی به 29 روستا بود که انجام گرفت.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر وقف نمودن تمامی وقتهای مسئولین نظام برای خدمت به مردم گفت: ما کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه داریم تا تمام زمان و وقت خود را برای خدمت به مردم وقف کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ابوذر ارومیه خاطر نشان نمود: این تقاطع ابتدای آزادراه ارومیه – تبریز می باشد که در اواخر سال 90 به یک سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار گردید که این سرمایه گذار تا به حال حدود 400 میلیارد ریال تا سه راهی خاصابان هزینه کرده است که امیدواریم این تقاطع نیز در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

جلال زاده در ادامکه با اشاره به برگزاری موفق آزمون شهرداری های استان افزود: این آزمون نیز با موفقیت برگزار شده است و در حال گذراندن مراحل گزینشی خود هستند که امیدواریم این مراحل نیز به زودی به اتمام برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقوق مردم و حکومت در آموزه های دینی و اسلامی افزود: علی رغم تبلیغات گسترده غرب در زمینه های مختلف ما نتوانستیم داشته ها و ذخایر معنوی و دینی خود را به درستی برداشت کنیم و به جهانیان عرضه داریم.

مقام عالی استان اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ایران یک بخشی از این آموزه های در ارتباط با حقوق متقابل حکومت و مردم تجلی پیدا کرد و توجه ویژه مسئولین بلند پایه نظام خصوصا مقام معظم رهبری بر حقوق مردم و رعایت آن نشان گر این حقیقت انکار نا پذیر است.

جلال زاده گفت: حضور مردم در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب و نظام هم وظیفه خطیری است که مردم در قبال نظام دارند و بحمدا.. این وظیفه مهم را در طی این سال ها به نحو احسن انجام داده اند.

استاندار آذربایجان غربی خصومت و عداوت سران غربی از ایران اسلامی را در همین نکته دانست و عنوان نمود: دشمنان نظام همیشه سعی داشته اند که نظام از حمایت مردمی برخوردار نباشد و به فضل الهی به این مقصود خود نخواهند رسید.

مقام عالی استان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خودرو هایی که بدون عوارض و مالیات از منطقه آزاد ماکو وارد استان می شوند تا ارومیه می توانند تردد کنند افزود: از جمله مسائل مهمي كه در سفر وزير راه و شهرسازي در دهه فجر سال گذشته به استان اتفاق افتاد امضاء توافقنامه ميان شركت هواپيمايي آسمان و سازمان همياري شهرداري هاي استان بود كه در نتيجه اين توافقنامه و با اختصاص اعتبارات لازم براي اين طرح، به زودي آشيانه شركت هواپيمايي آسمان در فرودگاه بين المللي اروميه احداث و راه اندازي خواهد شد.

وي به بازگشايي امتداد خيابان امام خميني (ره) از مسير لشكر 64 اروميه در آينده نزديك اشاره نمود و افزود: براي انتقال پادگان لشكر 64 اروميه به خارج از شهر و بازگشايي خيابان منتهي به آن، تلاش هاي زيادي در سال هاي گذشته انجام گرفت كه نهايتا با موافقت مقام معظم رهبري اين طرح به زودي و در آينده نزديك عملياتي مي‌شود.

مقام عالي استان با اشاره به تاسيس شعبه دانشگاه الزهرا(س) و شعبه دانشگاه مالك اشتر در اروميه نيز اظهار نمود: تاسيس شعبات اين دو دانشگاه را از سال گذشته و در ديدار با روساي اين دانشگاهها پيگيري كرده‌ايم و با در اختيار قرار دادن ساختمان و تسهيلات لازم براي تاسيس آنها در اروميه، به زودي و در سال تحصيلي جديد اين دو شعبه دانشگاهي در مقطع تحصيلات تكميلي دانشجو جذب خواهد كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.