مديرعامل شرکت برق منطقه اي خراسان گفت: بزودي نيروگاه هاي کوچک خورشيدي بر فراز ساختمان هاي خراسان نصب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمدحسن متولي زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: این شرکت برق تأمين برق 3 استان خراسان رضوي ، شمالي و جنوبي با 10 درصد کل مشترکين برق کشور را به عهده دارد .

وي افزود : در محدوده اين 3 استان 10 نيروگاه با ظرفيت 5156 مگاوات در حال بهره برداري است .

مديرعامل شرکت برق منطقه اي خراسان ادامه داد : برق خراسان علاوه بر تأمين برق مشترکان استان هاي خراسان بخشي از انرژي برق استانهاي يزد سمنان ، مازندران ، سيستان و بلوچستان و کشور افغانستان را نيز تأمين مي کند .

متولي زاده تصريح کرد: انرژي توزيع نشده به ازاي هرمشترک در شبکه برق خراسان حدود يک پنجم کشور است و ميزان تلفات شبکه انتقال ، فوق توزيع و توزيع 5 درصد کمتر از متوسط کشور است . لذا برق در خراسان با کيفيت بهتري توليد و عرضه مي گردد .

وي در ادامه همجواري با بارگاه منور رضوي ، وجود نيروهاي توانا ، داشتن منابع غني انرژي از جمله باد و خورشيد و تأمين برق کشورهاي همجوار را از مزيت هاي برق خراسان عنوان کرد .

وي به اتوماسيون پست ها و نيروگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت : در حال حاضر اتوماسيون و هوشمند سازي شبکه برق يکي از اولويت هاي اصلي صنعت برق مي باشد و در اين راستا برق خراسان به عنوان قطب اتوماسيون کشور معرفي گرديده است .

متولي زاده افزود : افزايش بهره وري ، افزايش قابليت اطمينان ، مانور شبکه ، کاهش تلفات و انرژي توزيع نشده از اهداف اصلي اتوماسيون است و درحال حاضر بيش از 24 پست انتقال و فوق توزيع مجهز به اين سيستم مي باشد .

وي اظهار داشت : شبکه برق منطقه اي خراسان از طريق 4 خط 400 کيلوولت با شبکه سراسري کشور ارتباط دارد .

مديرعامل شرکت برق منطقه اي خراسان توضیح داد: بزرگترين واحد نيروگاه بادي کشور به ظرفيت 5/1 مگاوات در ابتداي امسال در خواف به بهره برداري رسيد و در طي اين مدت بيش از 3 ميليون و پانصد هزار کيلووات ساعت برق توليد و منجر به صرفه جويي 900 هزار ليتر گازوئيل و از انتشار بيش از دو هزار و 200 تن گاز دي اکسيد کربن جلوگيري کرده است .

وي در ادامه به پروژه هاي هفته دولت اشاره کرد و افزود : با هدف تأمين برق مطمئن مشترکين و تلاش همکاران 13 پروژه در صنعت برق خراسان آماده افتتاح رسمي شده است .

مديرعامل شرکت برق منطقه اي خراسان گفت: پروژه هاي آماده بهره برداري شامل 10 پست 132 کيلوولت در شهرستانهاي مشهد ، چناران ، فاروج ، بجنورد ، باجگيران ، نيشابور و 3 خط و کابل تغذيه 132 کيلوولت با هزينه اي بالغ بر800 ميليارد ريال مي باشد .

وي در پايان خاطر نشان ساخت : با هدف استفاده مطلوب از انرژي هاي تجديدپذير بويژه خورشيدي و با استفاده از ظرفيت بند 69 قانون بودجه 92 بزودي در استان خراسان نصب نيروگاه هاي کوچک خورشيدي در ساختمانهاي اداري ، مسکوني و تجاري آغاز مي شود .

 

برچسب ها: نصب ، نیروگاه ، خورشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.