کارشناس انگليسي درباره نهايي شدن تصميم غرب براي ورود به جنگ با سوريه و بهانه تراشي براي زمينه سازي جنگ با طرح اتهام تسليحات شيميايي سوريه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني راشاتودي، نييل بلايک در گفتگو با اين شبکه از شهر آکسفورد انگليس گفت: بازرسان سازمان ملل متحد براي بررسي موضوع استفاده از تسليحات شيميايي وارد سوريه شده اند. هرکاري هم که اين بازرسان انجام بدهند و هر نتيجه اي هم که اعلام کنند، بازهم انگشت اتهام‌ها درباره استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه، متوجه دولت سوريه خواهد بود.

وي افزود: ويليام هيگ وزير امورخارجه انگليس به روشني کامل اين سخن را بيان کرده و گفته است لندن، دولت سوريه را در اين زمينه مقصر مي داند. وجود شواهد و مدارک و حتي فقدان اين شواهد و مدارک تفاوتي نمي کند و در هر صورت، آنها مي خواهند حکومت بشار اسد رئيس جمهور سوريه را مقصر جلوه بدهند. آنها خواهان جنگ هستند و به همين علت مي گويند حکومت سوريه از جنگ افزارهاي کشتار جمعي استفاده کرده است. آمريکا و انگليس براين مسئله مصمم هستند.

بلايک ادامه داد اگر بازرسان سازمان ملل متحد در سوريه ، آثاري از تسليحات شيميايي استفاده شده پيدا کنند ، آمريکا حکومت سوريه را مقصر خواهد دانست زيرا مقامات واشنگتن گفته اند فقط حکومت سوريه مي تواند از تسليحات شيميايي استفاده کند. اگر اين تسليحات در سوريه پيدا نشود، غربي ها حکومت بشار اسد را متهم خواهند کرد که اين جنگ افزارها را جابجا کرده است. بنابراين، حکومت سوريه در هر صورت محکوم است اعم از اينکه شواهد و مدارکي دال بر استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه پيدا شود يا اينطور نشود. به نظرمن، تصميم غرب درباره سوريه از همين حالا اتخاذ شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار