استاد دانشگاه اروميه گفت: عموميت يافتن سرمايه گذاري در بورس امر بسيار خوبي است كه منجر به افزايش توسعه و توليد كشور مي شود.

دكتر منصورفر در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: خوشبختانه با توسعه شبكه هاي مجازي و اينترنتي و حضور افراد با تجربه و مطلع در آن فضا اطلاعات خوبي در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد و كساني كه مي خواهند در بازار سرمايه فعاليت كنند مي توانند با مطالعه اجمالي از بورس و مكانيزم خريد و فروش در آن و همچنين مراجعه به وبسيات ها از جمله وبسايت رسمي بازار بورس دانش عمومي خود را در اين حوزه افزايش دهند.

وي تصريح كرد: افرادي كه از تجربه كافي در اين زمينه برخوردار نيستند همچنين مي توانند با مراجعه به كارگزاري ها با آن ها مشاوره كنند چرا كه بهترين سرمايه گذاري با مشاوره انجام مي پذيرد، كسب اطلاعت در اين حوزه صرفا علاقه مي طلبد چرا كه منابع موجود هستند و كتاب هاي زيادي به زبان ساده و اطلاعات بسيار ارزشمند نگارش شده اند.

اين استاد دانشگاه اروميه در رابطه با ريسك پذيري معملات اظهار كرد: سرمايه گذاري، در هر حوزه اي كه باشد، همراه است با پذيرش ريسك، و همواره بايد تصوري از ضرر در ذهن داشت، اما در بازارهاي مالي مكانيزم هايي براي پوشش ضرر وجود دارند، بهتر است فرد مبتدي با تمام سرمايه خود وارد نشود و با سرمايه اندك اين كار را آغاز كند تا فن و اطلاعات مورد نياز را در اثر تجربه به دست آورد، يكي از بهترين تكنيك هاي كاهش ريسك، تفكيك مناسب سرمايه و استفاده از سبد سرمايه گذاري است.

وي اظهار كرد: روش هاي تحليل روند به دو دسته كلي تكنيكال و بنيادي تقسيم مي شوند كه در ذيل هر كدام روش هاي مختلفي وجود دارند، اين روش ها زياد پيچيده نيستند و علاقه مندان با صرف وقت لازم مي توانند آن ها را فراگرفته و استفاده كنند.

منصورفر ادامه داد: سرمايه گذار بايد با توجه به چيزي كه در پي آن است تصميم گيري كند، اگر به دنبال "چرايي" قيمت است بايد از روش هاي بنيادي استفاده كند و از نرخ ارز، نرخ بهره، نرخ رشد، سياست هاي پولي و مالي و همينطور صنعتي كه مي خواهد به سراغش برود، شناخت كافي به دست آورد، و اگر به دنبال چيستي قيمت هاست به دنبال روش هاي تكنيكال برود، در اين روش همه اطلاعات در قيمت ها نهفته دانسته مي شود و ارزيابي بر اساس بررسي روند هاي گذشته صورت مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد: همواره بايد جو حاكم بر بازار سنجيده شود، اگر اطلاعات لازم و كافي در اختيار سرمايه گذاران نباشد و يا تقارن اطلاعاتي بين افرادي كه در داخل و يا خارج از شركت ها وجود نداشته باشد، دانش محض نيز جوابگو نخواهد بود، معمولا كساني كه از دانش كافي در اين زمينه برخوردار نيستند به تحليل رفتارهاي جمعي روي مي آورند و براي مثال بدون اطلاع از دليل وارد صف هاي خريد يا فروش مي شوند كه اين رفتارها ريسك را افزايش مي دهد./س

برچسب ها: سرمایه ، ارومیه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.