رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور از ایجاد 18 شهرک صنعتی پتروشیمی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، محمد زیار در نشست بررسی ظرفیت‌های توسعه صنعت پتروشیمی در شهرستان خوی با اشاره به میزان تولید سالانه تولیدات پتروشیمی در ایران، اظهار داشت: ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی

وی از امضای تفاهم‌نامه وزارت صنعت و معدن با شرکت صنایع پتروشیمی کشور خبر داد و افزود : برای تکمیل زنجیره تولیدات پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی پتروشیمی بر اساس تفاهم‌نامه وزارت صنعت معدن و تجارت با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ، شهرک‌های تخصصی پتروشیمی برای احداث واحدهای کوچک و بزرگ تولید محصولات پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد 18 شهرک تخصصی پتروشیمی با همکاری بخش خصوصی در کشور در دستور کار قرار دارد که تمام زیر ساخت‌ها و امورات زیر بنایی آنها انجام شده است.

زیار مجموع سرمایه‌گذاری در این شهرک ها را بیش از 340 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اشتغالزایی پایین دست صنعت پتروشیمی در مقایسه با بالادست و میاندست آن 50 برابر بیشتر است.

وی جلوگیری از خروج ارز از کشور را سیاست اصلی مسئولین شرکت عنوان کرد و اضافه نمود: عزم و اراده شرکت ملی پتروشیمی بر این است برای جلوگیری از خروج ارزش افزوده محصولات پتروشیمی از کشور و ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش شهرک‌های تخصصی در بیشتر استان ها ایجاد شود.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور، شهرستان خوی را به لحاظ همجواری با کشورهای ترکیه و عراق و نزدیکی با ارمنستان و آذربایجان یکی از استان‌های مستعد برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی دانست و گفت: مطالعات گسترده‌ای در این زمینه در خوی آغاز شده است./س


برچسب ها: کشور ، توسعه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.