وزير دفاع قبرس اعلام کرد هيچ اطلاعات رسمي درباره استفاده از پايگاه‌هاي نظامي انگليس در قبرس براي حمله نظامي احتمالي به سوريه دريافت نکرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "فوتيس فوتيو" گفت: به طور رسمي به دولت قبرس در اين زمينه اطلاع‌رساني نشده و ما هيچ خبري درباره طرح انگليس و آمريکا مبني بر استفاده از پايگاه‌هاي انگيس در قبرس دريافت نکرده‌ايم.

روزنامه‌هاي ساندي تايمز و ديلي تلگراف پيشتر ادعاکرده بودند مسئولان نظامي انگليس و آمريکا بر روي استفاده احتمالي از پايگاه نظامي انگليس در آکروتيري در سواحل جنوبي قبرس کار مي‌کنند تا از آنجا حملاتي را به هدف‌هاي دولتي سوريه ترتيب دهند.

فوتيو در گفتگويي با تلويزيون دولتي قبرس گفت اوضاع منطقه و مديترانه بسيار وخيم شده است.

زماني که قبرس در سال 1960به استقلال دست يافت، انگليس دو پايگاه خود را به مساحت 156 کيلومتر مربع براي خود حفظ کرد. قبرس بر اساس سياست خارجي خود، با استفاده انگليس از اين پايگاه‌هاي براي حمله به کشورهاي همسايه مخالف است اما انگليس ادعا مي‌کند استفاده از اين پايگاه‌ها منطبق با معاهدات بين‌المللي است که اجازه اقدام نظامي را براي دفاع از منافع انگليس مي‌دهد.

مهمترين اين پايگاه‌ها، پايگاه آکروتيري است که در حال حاضر براي فعاليت‌هاي پشتيباني نيروهاي نظامي ناتو در افغانستان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين پايگاه چندي پيش براي فعاليت‌هاي نظامي جنگنده‌هاي تورنادوي انگليسي بر ضد نيروهاي وفادار به معمر قذافي ديکتاتور پيشين ليبي مورد استفاده قرار گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار