پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: استقلال امسال به دلیل تغییر شیوه و تاکتیک بازی، عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهد.

رضا رجبی در گفتگو با خبرنگار ورزش باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: استقلال به دلیل از دست دادن جباری مجبور به تغییر تاکتیک شده و هنوز به شرایط ایده آل خود نرسیده است.

وی در ادامه افزود: تیمهایی که قلعه نویی هدایت آن ها بر عهده دارد ازلحاظ روحی – روانی و آمادگی جسمانی روی بازیکنان خوب کار می شود ولی چون امسال استقلال جباری را از دست داده و بازیکنان جدید به این تیم آمده اند هنوز نتوانسته اند خوب عمل کنند.

پیشکسوت استقلال در ادامه بیان کرد: استقلال هنوز ضرب آهنگ تیم تاکتیک پذیر را به دلیل نرسیدن به آمادگی جسمانی مناسب به دست نیاورده است.

وی تصریح کرد: شیوه ی تاکتیکی آبی ها امسال شکل دیگری گرفته است و گل های استقلال با سانتر حیدری و خلاقیت مجیدی زده می شود.

وی اذعان داشت: استقلال نیاز داره تو عمق بره و توپ را سریع تر به گردش در بیاورد چرا که حرکات ترکیبی کم انجام می دهد درحالی که تیم پر مهره و خوبی دارد.

*هماهنگی در خط دفاع استقلال مشاهده نمي شود

رجبی در خصوص خط دفاع استقلال گفت: زمانی که این تیم برای گل زنی با تعداد زیادی به جلو می رود هافبک و مهاجم ها ی این تیم مثل گذشته در دفاع شرکت نمی کنند و به این دلیل هنوز خط دفاع آبی های عملکرد خوبی نداشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر هماهنگی بین مهاجمان و هافبک ها ایجاد شود می توانند مانند سال گذشته به دفاع هم کمک کنند این در حالی است که رحمتی هنوز به اوج نرسیده و وی عملکرد مناسبی نداشته است چرا که از او انتظارات بیشتر است.

*قاضی با شرایط ایده آلش هنوز فاصله دارد

کارشناس فوتبال در خصوص قاضی اظهار داشت: قاضی از لحاظ بدنی آماده تر از فصل گذشته است و مشخص که قلعه نوعی از جنبه ی روحی و روانی با وی کار کرده است.

وی بیان کرد: باید به خاطر داشت چون در سال قبل قاضی به چشم نیامده و بازی نکرده گل هایی که برای استقلال می زند دیده می شود در حالی که باید بدانیم این بازیکن در ذوب آهن بازی های خوبی انجام داده بود و با این تیم نائب قهرمان آسیا شده بود و هنوز قاضی نتوانسته به شرایط ایده آل خود برسد و جای کار دارد.

وی اذعان داشت: آن چیزی که واضح است ایجاد شدن انگیزه در قاضی و روحیه گرفتن وی است.

*برهانی باید اول فصل از استقلال می رفت

پیشکسوت استقلال در خصوص برهانی باید اول فصل از استقلال خارج می شد چرا که با جذب نظری و قاضی و بودن مجیدی و اکبرپور مشخص بود که روی برهانی حسابی باز نشده است و ناراحتی وی از این مسئله مشخص است.

وی تصریح کرد: برای بازیکن ملی پوش سخت است که روی نیمکت بنشیند و بازی نکند و بهتر این بود که قبل از به وجود آمدن این مسائل برهانی تیمی را انتخاب می کرد و از استقلال جدا می شد.

*نتیجه گرایی ریشه فوتبال را خشکانده است

رجبی در خصوص بازی آینده با بوریرام گفت: استقلال باید برای بازی در تایلند تدبیری بیاندیشد چرا که بازی سختی خواهیم داشت و اگر برنامه ریزی نشود احتمال نرفتن استقلال به دور بعد هست.

وی بیان کرد: اگر چه تیم های ما غیرقابل پیش بینی هستند و امکان دارد استقلال در تایلند نتیجه خوبی بگیرد ولی باید گفت که سال ها است که در ایران بازیکن سازی نمی شود و فقط به نتیجه گرفتن توجه داریم .

رجبی در خصوص وضعیت تیم ملی عنوان کرد: از لحاظ فنی خیلی کار داریم و اگر کره را بردیم به خاطر مردم بود و باید این را قبول کرد که فوتبال ما بیمار است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فوتبال ما فقط به نتیجه فکر می کند و دنبال پرورش بازیکن و بازیکن سازی نیست./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار