به منظور تسريع در رشد و توسعه صنايع تبديلي در بخش كشاورزي و جهت تسهيل در ارائه تسهيلات بانكي به صنايع مذكور، تفاهم نامه اي بين صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك و بانك كشاورزي منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك با اعلام اين خبر افزود:  از آنجا كه خدمت رساني بدون وقفه به بخش صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي جزء مهمترين اولويت هاي صندوق ضمانت از بدو تأسيس تاكنون بوده است انعقاد اين تفاهم نامه در جهت تسريع در امور كارآفرينان و صاحبان صنايع كوچك در اين بخش خواهد بود.

«  سيد حسين سيد محمد زواره» در ادامه تصريح كرد: اين صندوق تاكنون با بانك هاي صنعت و معدن و ملي نيز تفاهم نامه هاي همكاري منعقد كرده و بانك كشاورزي بعنوان سومين بانك مورد توافق واقع شده است.

زواره همچنين يادآور شد: توافق با بانك هاي سپه، ملت، مسكن، صادرات، رفاه كارگران و تجارت در جريان بوده و همكاري با ساير بانكها نيز در دستور كار اين صندوق است ضمن آنكه به منظور تسريع در امور صاحبان صنايع كوچك تمامي درخواست هاي بانك هاي عامل در خصوص صدور ضمانت نامه مورد پذيرش اين صندوق قرار گرفته است.

وي در ادامه با اشاره به ميزان صدور ضمانت نامه هاي صندوق تاكنون اظهار كرد: اين صندوق از ابتداي تأسيس تاكنون تعداد 388 فقره ضمانت نامه به منظور تأمين كسري وثايق تسهيلات ايجادي و سرمايه در گردش صاحبان صنايع كوچك صادر كرده است.

مدير عامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك ادامه اضافه كرد: از اين ميان سهم بانك كشاورزي با تعداد  94 فقره پس از بانك صنعت و معدن در رتبه دوم و بانك هاي ملي، صادرات، ملت و تجارت به ترتيب بيشترين سهم از ضمانت هاي صادره صندوق را به خود اختصاص داده اند.

زواره ضمن دعوت از تمامي  صاحبان صنايع كوچك در سراسر كشور خاطرنشان كرد:  اين صندوق آمادگي كامل جهت همكاري و پوشش كسري وثايق مورد نياز صاحبان صنايع كوچك در قالب طرح هايي با توجيه اقتصادي در زمينه احداث، توسعه ، بهسازي و نوسازي، تأمين سرمايه در گردش، تحقيق و توسعه، خريد فناوري و دانش فني و تجهيزات آزمايشگاهي در قبال  تمامي بانك هاي عامل به منظور حمايت و ايجاد انگيزه بيشتر در امر سرمايه گذاري و رونق كارگاه هاي مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي را دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار