رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دستاوردهای کشور در میدان مبارزه به دست آمده است، گفت: آمریکا خود در گرداب فلاکت اقتصادی است و امروز 17 هزار میلیارد دلار بدهی دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار محمدرضا نقدی" در همایش بزرگ کاسبان امین که به مناسبت سالروز شهادت "حاج مهدی عراقی" و روز بسیج اصناف در مهدیه تهران برگزار شد، اظهار داشت: روز بسیج اصناف روز بزرگداشت رادمردان و رادزنانی است که عالم کمتر آنان را دیده است.

وی با بیان اینکه شغل افراد در خلق و خوی آن‌ها تأثیر دارد، افزود: فعالیت اقتصادی انسان را بیشتر مشغول مادیات و ثروت و سود بیشتر می‌کند، اما این اعجاز اسلام و فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است که انسان علاوه بر اینکه به اقتصادی شغلش به مادیات توجه می‌کند یکپارچه ذکر و یاد خدا بوده و همه وجودش شاید بیشتر از کسانی که دائماً در محراب هستند به دنبال کسب رضای خدا است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم از این انسان‌های بزرگ با نام عظیم یاد می‌کند، تصریح کرد: شهیدان صادق امانی، مهدی عراقی، "سید اسدالله لاجوردی" و شهید "طیب حاج رضایی" که شهید شاخص امسال برای معرفی به بسیجیان است با وجود مکنت و ثروت زیاد مشغول خدمت، دستگیری از محرومین، حضور در محافل مذهبی و هیئت‌ها، امور خیر، به راه انداختن ازدواج‌ها و اداره کردن ایتام بودند، زیرا دادن مال در مقابل دادن جان چیز خاصی نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان گفت: برخی می‌خواهند این طور وانمود کنند که پیشرفت اقتصادی با مبارزه و یاد خدا سازگار نیست و باید از مبارزه و یاد خدا صرف نظر کرده و به ظلم و ظالم تن در دهیم، اما چندین هزار شهید و جانباز اصناف ما خط قرمز عینی و عملی بر این مدعا هستند.

وی با بیان اینکه وجود نورانی شهدای اصناف حجت خدا هستند، افزود: "شهید سید علی اندرزگو" یک مبارز بی نظیر است که 13 سال زندگی مخفی در رژیم شاه داشته و این کار هر کسی نیست لذا با دنبال کردن مبارزات به طور جدی در نوک پیکان مبارزه خود را از ساواک جهنمی نجات داد او همچنین یک کاسب بود.

سردار نقدی اظهار داشت: ملت ما این مبارزه را در عمل ثبات کرده و نشان داده که حجت خدا است و باید بنگریم که در این 35 سال کجا بوده و الان کجا هستیم و دشمنان چه وضعی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: کشوری که کاسه و بشقاب خود را از اسرائیل می‌آورد امروز ماهواره به فضا می‌فرستد و سلول‌های بنیادی تولید می‌کند؛ این دستاوردهای کشور در میدان مبارزه به دست آمده است نه سازش.

سردار نقدی گفت: کشوری مانند مصر که سازش کرد و به پیمان ننگین کمپ دیوید را امضا کرده و رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و کشورهایی سازش کار دیگر از لحاظ اقتصادی امروز کجا هستند.

"فهمین هویزی" استراتژیست قوم‌گرا و ملی‌گرای مصری که اسلام‌گرا نیست گفته که «مصر با 35 سال سازش با آمریکا و امضای پیمان کمپ دیوید به کجا رسیده و ایران که در این مدت مبارزه کرده در صنعت علم و اقتصاد و سیاست چه پیشرفت‌هایی کرده؛ 2، 3 میلیون نفر در مصر به خاطر نداشتن سرپناه در قبرستان‌ها می‌خوابند، اما ایران این قدر پیشرفت کرده و در نتیجه سازش نتوانسته مشکلی را حل کند».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در همه جا همین‌گونه است صدام نیز با ابرقدرت‌ها ساخت و پاخت کرد و عراق را نابود کرد، لذا هیچ کشوری در هیج جا نتوانسته از رابطه خوب با آمریکا به جایی برسد.

وی اظهار داشت اقتصاد را می‌توان با فرهنگ شهدا که در بیان ولایت متجسم است به پیش برد رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند «درس بزرگ از فشارهای اقتصادی این است که هرچه می‌توانیم باید به ساخت درون بپردازیم و دل به بیرون نبندیم، آن‌ها که دل به بیرون ببندند خلع سلاح خواهند شد».

وی تصریح کرد: کشورهایی که با آمریکا به دوستی پرداخته‌اند ذلت کشیده‌اند و اقتصادشان هم درست نشده و بر فرض هم که درست بشود آیا با فروش عزت خود این افتخار است؟

* آمریکا در گرداب فلاکت اقتصادی است

سردار نقدی گفت: آمریکا خود در گرداب فلاکت اقتصادی است و امروز 17 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و روزی دو و نیم میلیارد دلار به این بدهی اضافه می‌شود، لذا این کشور چگونه می‌خواهد دست کشورهای دیگر را بگیرد؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اخیراً در شهری در آمریکا 78 هزار ساختمان متروکه شده و امریکا میلیون‌ها بی خانمان دارد.

وی اظهار داشت: معلوم نیست که فتیله قهر و آشتی آمریکا در این کشور دست کیست، لذا هرچه امتیاز بدهیم او بیشتر امتیاز می‌خواهد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ملت ایران زیاد است گفت: بازار می‌تواند در پیشرفت اقتصادی تولید کالای ایرانی مدیریت قیمت‌ها و کنترل واحدها و کمک کردن به تولید کننده نقش آفرینی کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: علاوه بر این در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی نیز نقش بازار در فرهنگ‌سازی از نقش رسانه کمتر نیست و بازار یک رسانه بزرگ است مثلاً توزیع دفترچه‌های مشق با تصاویر شهدا به جای تصاویری غربی و همچنین در کیف‌های مدرسه، کار ارزشمندی است و در مورد لباس هم باید این کار صورت گیرد، زیرا بعضاً در لباس‌ها حرف‌های زشت غربی نوشته شده و گاهی توهین به آن فرد این بنابراین نقش بازار در تولید لباس با معیارهای اسلامی و غیر بدن‌نما حائز اهمیت است.

سردار نقدی تصریح کرد: بسیجیان اصناف همان‌طور که در دفاع مقدس درخشیدند و علاوه بر آن همه شهدا و جانبازان، 1400 کامیون و تریلی به جبهه‌ها فرستادند امروز هم مردانگی و. بسیجی بودن خود را نشان می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقتی یک بازاری در موقع نماز کرکره مغازه را پایین می‌کشد هیچ منبری و روحانی به اندازه این کار نمی‌تواند برای نماز در مخاطب خود تأثیر بگذارد لذا در عرصه اقتصاد و فرهنگ نیز از بسیج قهرمان ما انتظار نقش آْفرینی می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصناف ما با تبلیغ و فروش کالای ایرانی و این تذکر به مشتریان که به این وسیله جوانان خودمان شاغل می‌شوند و همچنین با گرفتن دست تولیدکننده‌ها و رساندن خوبی به تولیدکننده زحمت کش و کشاورز و کارگر می‌توانند به تولید اقتصادی کشور کمک کنند که این خود تقویت بازار است زیرا در غیر این صورت آن تولیدکننده زحمتکش نیز می‌آید و یک دکه در کنار بازاریان ایجاد می‌کند که به ضرر بازار است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار