اوباما در حالي بر طبل تجاوز نظامي عليه خاك سوريه مي كوبد كه ماموران سازمان ملل هيچ سند معتبري درباره استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي يافت نكرده اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري _‌تحليلي "دیس سیدنت ویس" ؛‌ روزنامه "لس آنجلس تایمز" اخیرا تیتری با عنوان " آمریکا برای حمله نظامی به سوریه آماده می شود" منتشر کرده است . این روزنامه در متن خبر خود اشاره ای نکرده که علت این اقدام چیست . ماموران سازمان ملل نتوانستند اسناد مستدلی برای اثبات استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه دست پیدا کنند . دولت سوریه نه تنها از سلاح شیمیایی استفاده نکرده بلکه تجاوز یا تهدیدی نیز برای آمریکا نداشته ، کشوری را اشغال نکرده و تمایلی نیز برای این اقدامات ندارد . 

چطور ممکن است اوباما با مشورت افسران ارشد ارتش آمریکا چنین تصمیمی گرفته باشد بدون آنکه از خطرات و عواقب آن صحبتی کرده باشند ؟ در دیدارهایی که مقامات نظامی و عالی رتبه آمریکایی برای آمادگی در تجاوز به سوریه برگزار می کنند باید نگاهی نیز به تاریخ انداخته شود تا درصد جنگ افروزی ها و خونریزی هایی که واشنگتن در جهان و بخصوص خاورمیانه ایجاد کرده مشخص شود . در این صورت دیگر سردمداران کاخ سفید نمی توانند مدعی گسترش صلح و دموکراسی در جهان شوند .

در ادامه این مقاله آمده است : تهدید کردن سوریه به حمله نظامی و استقرار کشتی های نظامی آمریکایی در نزدیکی سواحل شرقی مدیترانه به منظور انجام چنین تجاوزی اقدامی غیراخلاقی و غیرقانونی است .رییس جمهوری آمریکا نباید با نمایش قدرت خود به هر کشور دیگری اینگونه وانمود کند که دست به هر اقدامی در جهان می تواند بزند . همانگونه که در مفاد تصویب شده سازمان ملل اینگونه آمده است : 

    " تمامی اعضا باید در روابط بین الملل از تهدید ، ارعاب و استفاده از زور و خشونت علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی کشور دیگری که مغایر با اهداف سازمان ملل می باشد ، خودداری کنند . "

وزیر دفاع آمریکا مدعی است این وزارت خانه وظیفه دارد تمامی گزینه های احتمالی برای برخورد با کشوری را در اختیار رییس جمهور قرار دهد اما کدامیک از گزینه هایی که پنتاگون به اوباما ارائه کرده در راستای دفاع از تمامیت ارضی " ایالات متحده " است ؟ کدامیک برای ایجاد صلح در نقطه ای از دنیاست ؟ و اگر چنین نیست چرا عنوان " تمام گزینه های احتمالی" را برای جنگ افروزی خود استفاده می کنند . 

در حقیقت "چاک هیگل" به دستور اوباما تنها مسئول ارائه گزینه نظامی است نه همه گزینه های احتمالی . شورشیان سوری نیز بخوبی متوجه شده اند که برای به راه انداختن موتور جنگی آمریکا علیه دولت سوریه می توانند از کاربرد سلاح شیمیایی کمک بگیرند . 

اوباما همچنین از دولت انگلیس نیز برای همراهی کردن وی در تجاوز به خاک سورهی کمک خواسته است . به گفته کاخ سفید مخالفت با  "استفاده از سلاح شیمایی" وجه اشتراک آمریکا و انگلیس می باشد و بهمین دلیل هر دو آنها باید ضد دولت "بشار اسد" دست به اقدام نظامی بزنند . البته از نظر اوباما و کامرون این سلاح های شیمیایی استثناهایی نیز دارد : فسفر سفید یکی از آنهاست ! چنانچه تروریستها حمایت شده از سوی آنان از فسفر سفید در هر کشوری و علیه مردم بی دفاع استفاده کنند نیازی به مجازات و توقف این اقدام آنان نیست (!) 

در اینجا به ده دلیل نشان داده شده که اقدام نظامی علیه سوریه نادرست است حتی اگر توهم دروغین واشنگتن درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمایی نیز حقیقت داشته باشد : 

1 / هر جنگ و تجاوزی از سوی آمریکا به سایر کشورها نمی تواند با یک عذرخواهی ساده وجهه قانونی پیدا کند . اقداماتی که آمریکا علیه کشورهایی نظیر افغانستان ، عراق ، لیبی و اکنون سوریه انجام داده نه در لوایح تصویب شده در سازمان ملل آمده و نه در قانون اساسی آمریکا . بلکه تنها در تبلیغات رسانه ای غرب برای توجیه تجاوزات آمریکا و هم پیمانانش پس از سال 2001 آمده است .

2 / ایالات متحده خود دارای سلاحهای ممنوعه شیمیایی از جمله فسفر سفید ، اورانیوم رقیق شده و بمب های خوشه ای است که از آنها علیه برخی کشورها استفاده کرده و می کند . اگر استفاده از سلاح شیمایی ممنوع و غیرقانونی است پس چرا واشنگتن برای پیشبرد اهداف خود در خاورمیانه از آن استفاده می کند بدون آنکه سایر کشورهای غربی اعتراضی به آن داشته باشند . در واقع سردمداران کاخ سفید معتقدند مردم را با سلاح های آمریکایی بکشیم بهتر است تا با سلاح شیمیایی کشته شوند ! بر همین اساس هم اکنون دم از اقدام نظامی علیه دولت سوریه می زنند .

3 / تجاوز نظامی گسترده آمریکا علیه سوریه می تواند منجر به درگیری منطقه و حتی کل جهان با تبعات غیرقابل کنترل شود . سوریه ، لبنان ، ایران ، چین ، روسیه ، آمریکا ، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ، تمامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) و ... بعنوان یکی از طرفین این جنگ به شمار می آیند . بدیهی است که تبعات چنین جنگی غیرقابل پیش بینی و کنترل خواهد بود . 

4 / ایجاد " منطقه پرواز ممنوع " منجر به کشتار گسترده و دسته جمعی شهروندان در مناطق شهری و غیرجنگی شود . این طرح در لیبی اجرا گردید و بر اثر آن هزاران شهروند لیبیایی به خاک و خون کشیده شدند . وسعت سرزمینی سوریه بسیار بزرگتر از لیبی بوده و قتل عام مردم نیز در نتیجه آن بالتبع بیشتر خواهد بود . "منطقه پرواز ممنوع" در واقع منطقه بمباران های هوایی خواهد بود . 

5 / با آغاز جنگ در سوریه هر دو طرف تلاش می کنند با استفاده از حداکثر تسلیحات و نیروهای خود از مواضع خود حمایت کنند و مانع نفوذ طرف مقابل در آنها شوند. در این میان به راحتی هر فرد یا گروهی می توانند از این حجم عظیم تسلیحات در راستای منافع خود استفاده و دست به اقدام خرابکارانه در داخل سوریه یا حتی سایر کشورهای جهان بزند . 

6 / چنانچه آمریکا اقدامی علیه دولت سوریه انجام دهد در حقیقت در جبهه تروریستها و در کنار القاعده و النصره قرار میگیرد و در تمامی جنایات آنان در سوریه شریک می شود . بسیاری از مردم در کشورهای غرب آسیا از  گروهک های تروریستی القاعده و النصره متنفرند و این تنفر در سالهای اخیر به هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ، موشک ها ، پایگاههای نظامی و حملات شبانه که توسط نیروهای امریکایی و نیز تروریستهای القاعده و طالبان انجام می گیرد ، نیز توسعه یافته است . همین اقدامات در سوریه نیز می تواند این کشور را به جهنمی مانند عراق تبدیل کند . 

7 / شورش و تجاوز نظامی در کشوری غالبا نمی تواند منجر به تشکیل دولت قانونی و پایدار شود . بنابراین کاخ سفید و حمله آن به سوریه حتی اگر هم دولت قانونی "بشار اسد" را سرنگون سازد منجر به تشکیل دولتی قانونی نخواهد شد . 

8 / طبیعتا شورشیان و تروریستها تمایلی به برقراری دموکراسی در سوریه یا حتی عمل به دستورالعمل های آمریکا ندارند . برعکس ، در صورت به قدرت رسیدن شورشیان تمامی تسلیحات و تروریستهای اعزامی از کشورهای غربی و هم پیمانان عربی آن برای مبارزه علیه آمریکا و دوستان سیاسی اش بکار گرفته می شوند . دولت آمریکا با در نظر گرفتن این موضوع باید از مدتها پیش ارسال سلاح برای تروریستها در سوریه را متوقف میکرد . 

9 / سابقه طولانی آمریکا در عمل به اقدامات غیرقانونی ، تسلیح مخالفان دولتهای مخالف با سیاست های کاخ سفید و تقویت این مخالفان موجب شده که انتظار بسیاری از کشورهای جهان از تحول بعد از جنگ در سوریه ، حمله نظامی دیگری به یکی دیگر از کشورهای منطقه باشد . 

10 / علیرغم آنچه در رسانه های غربی و مخصوصا آمریکایی عنوان می شود ، اکثریت مردم آمریکا با تسلیح شورشیان و تروریستها در سوریه مخالف بوده و خواهان ارسال کمک های انسان دوستانه برای مردم این کشور هستند . در مجموع باید گفت کمک به مردم سوریه از طریق جنگ و کشتار آنان امکان پذیر نیست . 
برچسب ها: سوریه ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار