مدیر اجرایی دار القرآن خانه کارگر گفت: بودجه ی دولتی ، ذهن را برای کار و ایجاد نوآوری از کار می اندازد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران محجوب در مراسم رونمایی از طرح ملی مفتاح به بیان این که هنوز برای توسعه ی آموزش های غیرحضوری زیر ساخت ها مزاحم نشده است بیان داشت:  در اجرایی کردن طرح ملی حفظ قرآن به صورت تلفنی هیچ نهادی جز اداره اوقاف ای این طرح حمایت نکرد.

وی در ادامه خطاب به دولت یازدهم گفت: درخواست دارالقرآن خانه کارگر از دولت یازدهم این است که به جای تخصیص بودجه مالی قرآن امتیاز قرآنی به موسسات داده شود چرا که امتیاز فرهنگی مهم تر از بودجه های مالی است.

وی افزود: رشد اشتغال، نیروی مولد و فعال سازی بخش خصوصی و هم چنین توسعه ی مشارکت های مردمی از نتایج چنین رویکردی است.

وی در ادامه از آموزش 13 هزار و 721 نفر در طرح ملی حفظ قرآن خبر داد و اظهار داشت: پرو فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، بعد از گذشت یک سال از اجرایی شدن طرح ملی حفظ تلفنی قرآن امروز 13 هزار و 721 نفر در این طرح ثبت نام و آموزش دیده اند.

وی با اشاره به پیشرفت 14 درصدی این طرح در طول یک سال گفت: امروز بیش از 100 هزار نفر پشت نوبت این طرح هستند که به علت کمبود بودجه توانایی شروع برنامه های آموزشی آنها وجود ندارد.

وی با بیان این که در سراسر و حتی خارج از کشور متقاضی این طرح وجود دارد گفت: با استقبال زیاد جانبازان و نابینایان از این طرح برنامه ای برای هم اندیشی با بهزیستی و بنیاد شهید خواهیم داشت.

طه محجوب در ادامه از برنامه های سال جاری و آتی این نهاد خبر داد و اظهار داشت: برگزاری اولین مسابقه کارگری جهان اسلام و راه اندازی کانون قرآن و عترت و احیای انجمن های اسلامی از مهم ترین برنامه های این نهاد در آینده ای نزدیک است./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار