یک استاد دانشگاه و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی گفت: فاصله از طب الائمه عامل بسیاری از بیماریها و ناراحتی های جسمی و روحی شده است.

سید ابوالفضل خلیل پوردر حاشیه نخستین همایش علمی تخصصی شاتوت در دانشگاه پیام نور واحد برزک کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت:متاسفانه در زمان حاضر از طب الائمه فاصله گرفته شده که این مساله عامل بروز بسیاری از مشکلات جسمی و روحی در افراد شده است.

وی با تشریح فواید طب ایرانی اسلامی و تبریک زادروز حکیم و طبیب بزرگ ایرانی ابوعلی سینا و روز پزشک در روز اول شهریور گفت: دریافت آنچه که از اهل بیت در تمام ابعاد جسمی و روحی به ما رسیده مایه نجات و رستگاری و سلامت بشر است.

این پژوهشگر طب ایرانی اسلامی با اشاره به اینکه علم خاص و ویژه گیاهان دارویی به امر خدا بر حضرت سلیمان در محراب نماز نازل شده است افزود: شناسایی اعضای هیات رئیسه بدن و سلامت آن در طب ایرانی اسلامی عامل بسیار مهمی است که در کنترل و درمان بسیاری از بیماریها به انسان کمک می کند.

به گفته وی، بر اساس روایات و احادیث و منابع اسلامی ابعاد روحانی، روانی، جسمانی، اخلاقی و اجتماعی 5 محوری است که انسان باید به آن توجه داشته باشدکه فاصله از آن موجب بروز بسیاری از مشکلات جسمی و روحی می شود.

نخستین همایش علمی تخصصی شاتوت با همکاری مجموعه های انجمن گیاهان دارویی شاخه شمال غرب اصفهان، دانشگاه علمی کاربردی پردیس جهاد کشاورزی کاشان، دانشگاه پیام نور برزک و انجمن فرهیختگان و شهرداری شهر برزک همزمان با روز پزشک به مدت یکروز در دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، همایش ، شاتوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.