مدیرعامل شرکت رزپلیمر گفت: صنایع پتروشیمی کشور ظرفیت زیادی برای رشد دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، جواد ظهیری با بیان اینکه باید از خام فروشی در صنعت نفت جلوگیری کرد، اظهار کرد: با توسعه صنایع پتروشیمی می توانیم نفت را به ده ها فرآورده تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانش لازم برای تبدیل نفت خام به فرآورده های مختلف در کشور وجود دارد و باید رشد را به سمت صنایعی ببریم که ظرفیت لازم را در آن زمینه داریم، گفت: متاسفانه با این دید به صنعت پتروشیمی نگاه نمی شود و همچنان خام فروشی انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت رزپلیمر علت این مسئله را ضعف مدیریتی دانست.

وی همچنین با اشاره به کاهش میزان صادرات در سال های گذشته، تشریح کرد: بازار خوبی برای محصولات نفتی ایران در خارج از کشور وجود دارد اما تحریم ها و محدودیت نقل و انتقال ارز مانع صارات می شود.

ظهیری عنوان کرد: در دولت هفتم و هشتم مشوق هایی برای صادرات در نظر گرفته شد که رشد صادرات را به دنبال داشت اما از سال 88 و 89 که مشوق ها حذف شدصادرات سال به سال کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه با وجود این مشکلات حدود 60 تا 70 درصد تولیدات این شرکت به آفریقا صادر می شود، اعلام کرد: دولت باید به صادرات اهمیت بدهد، چراکه وقتی صادرات هست، تولید انجام می شود و وقتی تولید انجام می شود، اشتغال هم هست.

این فعال صنعتی بیان کرد: متاسفانه به جای اینکه به تولیدکننده داخلی کمک کنیم تا تحریم ها را پشت سر بگذارد، با ایجاد موانع داخلی سد راه او می شویم.

ظهیری اضافه کرد: این موانع در حالی که بارها شعار رفع موانع تولید را شنیده ایم بیشتر هم شده است که علت آن تصمیم گیری های کارشناسی نشده است.

وی به بعضی مشکلات داخلی اشاره و اظهار کرد: در زمینه بیمه قرار بود میزانی از 23 درصد حق بیمه تعدیل پیدا کند که محقق نشد، این مسئله یکی از معضلات اشتغال کشور است که رفع آن، بیکاری را کاهش می دهد.

مدیرعامل شرکت رزپلیمر در زمینه مسائل مالیاتی ذکر کرد: با پایین آمدن درآمدهای نفتی، دولت برای جبران آن فشار را روی تولیدکننده قرار داده بود.

ظهیری بیان کرد: بسیار به دولت یازدهم خوشبین هستم، ترکیب کابینه نشان می دهد دولت به حضور فیزیکی و غیرفیزیکی بخش خصوصی و نظرات آن اهمیت می دهد.

وی افزود: تشکل های خصوصی می توانند با جمع آوری دیدگاه های تولیدکنندگان و انتقال آن به دولت، در رشد و توسعه تولید داخلی نقش اساسی ایفا کنند./س

برچسب ها: اصفهان ، صنعت ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.