دبير بيست و دومين همايش ائمه جمعه سراسر كشور مهمترين فعاليت‌هاي همايش آتي ائمه جمعه را تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران،حجت‌الاسلام ابراهيمي پيش از ظهر امروز در نشست خبري  بيست و دومين همايش ائمه جمعه كشور گفت: اين گردهمايي در تاريخ 18 الي 22 شهريور ماه جاري در تهران و در محل ساختمان آدينه با عنوان سبك زندگي اسلامي و شعار سال برگزار مي‌شود.  
 
وي ادامه داد: تمامي برنامه‌ها و سخنراني‌هاي پيرامون موضوع گردهمايي خواهد بود به طوري كه از چند ماه قبل در يك فراخوان عمومي موضوع گردهمايي و زير مجموعه‌هاي آن براي تهيه و ارسال مقاله به ائمه جمعه سراسر كشور ارسال شد.
 
دبير بيست و دومين همايش ائمه جمعه افزود: تاكنون از بين 740 امام جمعه سراسر كشور 65 مقاله دريافت كرده‌ايم و برنامه ريزي شده است تا اين مقالات پس از بررسي كميته‌اي زير نظر معاونت فرهنگي براي چاپ در عرصه مطبوعات و انتشار ميان عموم مردم استفاده شود.  
 
حجت الاسلام ابراهيمي زيارت مرقد نوراني امام(ره) و تجديد بيعت ائمه جمعه با آرمان‌هاي بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي را از برنامه‌هاي روز آغازين همايش برشمرد و تصريح كرد: پس از اهداي تاج گل توسط ائمه جمعه، حجت‌الاسلام "سيد حسن خميني" به ائمه جمعه خيرمقدم گفته و توضيحاتي را در ارتباط با پيشرفت ساخت حرم و برنامه‌هاي پيش رو ارائه خواهد كرد.  
 
وي افزود: علاوه بر وزراي اطلاعات، كشور، فرهنگ و ارشاد اسلامي و برخي مسئولان، سران سه قوه از برجسته‌ترين ميهمانان اين همايش هستند.
 
حجت‌الاسلام ابراهيمي با اشاره به جايگاه ويژه ائمه جمعه نزد مردم و آگاهي آنان از مشكلات جامعه تاكيد كرد: بسياري از مسئولان علاقه‌مند به ارتباط با ائمه جمعه هستند به طوري که بسياري از مسئولان تاكنون تقاضاي خود را براي تعيين وقت به اين نهاد ارائه داده‌اند.  
 وي ادامه داد: وظيفه ائمه جمعه زمينه‌سازي براي خدمت‌رساني هر چه بيشتر مسئولان نظام و برقراري جو آرامش در كشور و هم چنين رفع موانع پيش روي مسئولان تا حد امكان است.  
 
حجت‌الاسلام ابراهيمي تصريح كرد: ائمه جمعه با توجه به برگزاري 740 نماز جمعه در كشور، به عنوان 740 تريبون و پايگاه اطلاع رساني و خبررساني بوده هم چنين نماز جمعه مركزي براي تامين امنيت و بالا بردن ضريب اقتدار و امنيت ملي است.
 
دبير همايش ائمه جمعه با اشاره به نقش برجسته ائمه جمعه در کمک رساني در زمان وقوع بلاياي طبيعي تصريح كرد: مسئولان همواره در چنين شرايطي از ائمه جمعه درخواست همكاري دارند.
 
وي نقش آفريني در جبهه فرهنگي و اجتماعي را از ديگر عرصه‌هاي فعاليت ائمه جمعه دانست و بيان داشت: مردم دين‌داري كه معتقد به آزادي و مردم سالاري هستند در نماز جمعه حضور پيدا كرده و در مقاطع حساس مي‌توانند به مسئولان كمك كنند.
 
حجت‌الاسلام ابراهيمي نقش ائمه جمعه را در تحقق شعار سال و خلق حماسه سياسي در انتخابات اخير رياست جمهوري بسيار تاثيرگذار دانست و اظهار داشت: بايد سهم به‌سزايي در خلق حماسه سياسي براي پايگاه نماز جمعه قائل شد.  
 
دبير همايش ائمه جمعه افزود: احساس مي‌كنم از بين تمامي مسئولان مقام معظم رهبري از نهاد نماز جمعه و عملكرد آن رضايت كامل دارند به طوري كه در ملاقات‌هاي خصوصي و عمومي اين مطلب را بيان كرده‌اند.
 
وي با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني براينكه "نهاد و ائمه جمعه بايد به جوانان توجه ويژه كنند" تصريح كرد: براي رسيدن به اين هدف جوانان كه سرمايه‌ها و آينده‌سازان كشورند، بايد در دامان كشور تربيت شوند و نهاد نماز جمعه از جمله نهادهايي است كه مي‌تواند با استفاده از نهادهاي نظام تربيت اسلامي را به جوانان ارائه دهد.  
 
حجت‌الاسلام ابراهيمي نهضت مصلي‌سازي را از مهمترين اقدامات نهاد نماز جمعه خواند و تصريح كرد: طي همايش‌ها و بخش نامه‌ها سعي كرده‌ايم اين نهضت عظيم را راه اندازي كنيم به طوري كه ائمه جمعه از مسئولان استاني بخواهند همانگونه كه براي شهروندان پارك و خيابان‌هاي عريض احداث مي‌كنند براي پاسخ به نياز آنان بايد مصلي نيز ساخته شود.  
 
دبير همايش ائمه جمعه افزود: مصلي بايد از تمامي امكانات لازم از جمله امكانات سرمايشي و گرمايشي برخوردار باشد که در زمينه تامين بودجه دولت نهم و دهم و هم چنين دولت‌هاي گذشته كمك‌هايي داشته‌اند، البته بايد اذعان كرد اين كمك‌ها جواب‌گوي هزينه‌هاي كلان نخواهد بود.  
 
وي ادامه داد: مساجد جامع شهرها مي‌توانند براي برگزاري نماز جمعه پاسخگو باشد اما براي مراسم‌هاي بزرگي نظير روز قدس مناسب نخواهد بود بنابراين نهاد نماز جمعه براي 280 شهر مصلي در دست احداث دارد.  
 
حجت‌الاسلام ابراهيمي اظهار داشت: اميدواريم مسئولان به نمازگذاران به عنوان شهروندان متدين نگاه كرده و براي ارائه خدمات در حاشيه نماز جمعه اقدام كنند.  
 
دبير همايش ائمه جمعه در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه "آيا رئيس تشخيص مصلحت نظام و رئيس خبرگان رهبري هم از مهمانان اين همايش هستند" گفت: خير تنها روساي سه قوه و وزراي مذكور به همراه برخي مسئولان از مهمانان اين همايش هستند.  
 
وي در پاسخ به سوال ديگري درخصوص اين كه "چه صحبت‌هايي با رئيس‌جمهور حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني براي تامين هزينه‌ها شده است" اظهار داشت: پس از ارائه گزارش عملكرد نهاد نماز جمعه به "دكتر روحاني" با توجه به اين كه وي در كسوت روحانيت قرار دارد از عملكردهاي گوناگون اين نهاد تا پيش از اين اظهار بي‌اطلاعي كرد و هم چنين رضايت و خوشحالي خود را از اين فعاليت‌هاي گوناگون ابراز داشت.
 
حجت‌الاسلام ابراهيمي افزود: ما در اولين جلسه خود که پس از مراسم تحليف با رئيس‌جمهور منتخب برگزار شد، به حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر روحاني گفتيم كه توقعمان از دولت يازدهم اين است كه نگاه برجسته و ويژه‌تري در مقايسه با دولت‌هاي گذشته نسبت به نهاد نماز جمعه داشته باشند كه وي قول مساعد داد.  
 
دبير همايش ائمه جمعه در پاسخ به سوال ديگري در خصوص وضعيت مصلي تهران خاطر نشان كرد: در ساخت مصلي تهران پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم اما با توجه به تاخير چند ساعته در تخليه نمازگذاران در آخرين نمازي كه در مصلي برگزار شد، از آن جا كه مقام معظم رهبري انتظار دارند، هيچ گونه مشكلي در خصوص ايستگاه‌هاي مترو، اتوبوس، پاركينگ و مهدكودك براي مصلي وجود نداشته باشد، دستور دادند؛ تا زمان رفع مشکلات، نمازها در دانشگاه تهران برگزار شود.

انتهاي پيام/


برچسب ها: احزاب ، همایش ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار