نخست وزير سوريه با بيان اينكه متهم‌کردن نظام سوريه به استفاده از سلاح شيميايي توطئه جديدي است که همچون توطئه‌هاي ديگر به شکست مي‌انجامد، گفت: دمشق براي بازگرداندن آرامش به زندگي مردم سوريه تلاش مي‌کند و هيچگاه در اين راه به اقدام بزدلانه‌اي چون استفاده از سلاح شيميايي روي نمي‌آورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه سانا، وائل الحلقي نخست وزير سوريه روز گذشته در ديدار با "چانگ سي اون" سفير چين در دمشق با تاکيد بر ضرورت تقويت روابط دو جانبه و استفاده از تجربه چين در عرضه اقتصاد و فناوري، از مواضع پکن در عرصه‌هاي بين‌المللي به ويژه ايستادگي در برابر تلاش‌هاي مجمع عمومي و شوراي امنيت براي صدور قطعنامه‌هاي ظالمانه عليه دمشق تقدير کرد و گفت: دولت و ملت چين از سوريه در مبارزه با تروريسم جهاني و نبرد نابرابري که برخي از کشورهاي غربي به رهبري آمريکا و رژيم صهيونيستي عليه سوريه به راه انداخته‌اند، حمايت مي‌کنند تا محور مقاومت باقي بماند و بتواند در برابر تلاش استکبار براي ثروت سرمايه‌هاي عربي بايستد.

وي افزود: دشمنان سوريه پس از آنکه توطئه‌هاي نظامي، سياسي و اقتصادي خود عليه سوريه را شکست‌خورده ديدند، موضوع سلاح شيميايي را پيش کشيدند اما بازهم اين توطئه به شکست مي‌انجامد.

الحلقي اتهام به نظام سوريه مبني بر استفاده از سلاح شيميايي را دروغي جديد خواند و گفت: گروه‌هاي تروريستي و تکفيري پس از شکست در ميدان‌هاي مختلف به اين توطئه زشت روي آوردند تا زمينه را براي دخالت نظامي در سوريه فراهم کنند.

وي کشورهاي حامي سوريه از جمله چين را در درک اين توطئه آگاه دانست و گفت: سوريه همچنان با تروريسم مبارزه مي‌کند و در حال بازسازي آنچيزي است که تروريست‌ها ويران کرده‌اند. دمشق براي بازگرداندن آرامش به زندگي مردم سوريه تلاش مي‌کند و هيچگاه در اين راه به اقدام بزدلانه‌اي چون استفاده از سلاح شيميايي روي نمي‌آورد.

نخست وزير سوريه همراهي و همکاري مردم اين كشور با نظام سياسي آن را دليل شکست گروه‌هاي تروريستي دانست  و گفت:  با همکاري مردم، ثبات و امنيت به طور تدريجي به کشور باز مي‌گردد و دولت نيز براي حل بحران، برنامه دارد كه اين برنامه با استقبال بخش زيادي از مردم و گروه هاي فعال کشور مواجه شده است.

سفير چين نيز در اين ديدار در سخناني گفت: چين به مواضع اصولي خود در قبال سوريه پايبند است و هر گونه مداخله خارجي در امور داخلي اين کشور را رد مي‌کند زيرا پکن معتقد  است راه حل سياسي و تن دادن به اراده مردم سوريه تنها راه، براي حل بحران است.

وي در پايان از همکاري دمشق با گروه بازرسان سازمان ملل متحد براي تحقيق درباره استفاده از سلاح شيميايي تقدير کرد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار