معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از صدور کارت صنعتگر فرش دستباف برای یک‌هزار و 500 بافنده دشتستانی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، محمدحسین احمدی صبح امروز در دیدار با جمعی از فعالان صنعت قالیبافی دشتستان گفت: ترویج فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مسائل مهمی است که هر یک از مسئولان در حوزه فعالیت خود باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

وی خاطرنشان کرد: در برهه کنونی فراهم کردن شرایط برای تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری مهم‌ترین اولویتی است که اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در فعالیت‌های خود برای دستیابی به آن تلاش کرده است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌‎های فراوانی در حوزه صنعت و بازرگانی دارد که با بهره‌گیری و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم گام‌های ارزنده‌ای به‌ منظور توسعه اقتصادی شهرستان که زیرساخت اصلی حماسه اقتصادی است، برداریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرستان دشتستان در صنعت قالیبافی و فرش دستباف عنوان کرد: صنعت فرش دستباف و قالیبافی از صنایع فعال شهرستان دشتستان است و با حمایت‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر شاهد افزایش گرایش علاقه‌مندان به این صنعت بوده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بافندگان فرش دستباف شهرستان دشتستان از طریق انعقاد قرارداد با بیمه کوثر از اقدامات ارزشمند حمایتی است که با پیگیری‌های اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان حاصل شده و مورد استقبال بافندگان قرار گرفته است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: معرفی 200 نفر از بافندگان فرش شهرستان دشتستان به بانک‌های ملت و صادرات به‌منظور اخذ تسهیلات مشاغل خانگی از اقدامات حمایتی حائز اهمیتی است که در یک سال گذشته شاهد تحقق آن بوده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: ابطال کارت قدیم قالیبافان دشتستانی و صدور کارت جدید صنعت‌گر فرش دستباف برای یک‌هزار و 500 فعال صنعت فرش دستباف شهرستان دشتستان و صدور 50 مورد مجوز برای بافندگان تحت پوشش بنیاد شهید و بهزیستی شهرستان از اقداماتی است که به‌ منظور توسعه این صنعت شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: تبدیل وضعیت 50 نفر بافندگان فرش دستباف با شرکت در آزمون گواهی صلاحیت فنی و حرفه‌ای به‌ منظور معرفی بافندگان به تامین اجتماعی از اقداماتی است که در سایه پیگیری‌ها و مذاکرات اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان تحقق یافته است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: انعقاد تفاهمنامه استاد و شاگرد بین فنی و حرفه‌ای و اتحادیه فرش دستباف و معرفی 30 نفر از بافندگان طرح استاد و شاگرد جهت اخذ آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای از اقداماتی است که نقش موثری در تقویت صنعت فرش دستباف دشتستان داشته است.

احمدی یادآور شد: صدور گواهی صلاحیت برای 112 نفر از بافندگان قبول شده در حوزه فرش دستباف و همچنین صدور مجوز مشاغل خانگی برای 230 نفر از بافندگان فرش دستباف در سطح شهرستان از اقدامات ترویجی است که در یک سال گذشته شاهد بوده‌ایم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صنعتگر ، دشتستان ، فرش ، دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.