تیم فولاد خوزستان تا الان در بین تیم های شهرستانی بهترین عملکرد را در لیگ سیزدهم داشته و بالاتر از تیم های مدعی همچون استقلال، سپاهان و تراکتور سازی در صدر جدول قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به بهانه ی عملکرد خوب فولاد خوزستان بر آن شدیم تا تاریخچه باشگاه و نتایج این تیم را در دوازده دوره لیگ بررسی کنیم که در ذیل از نظر خواهیم گذراند.

باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان یکی از باشگاه های خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران است و در این چند سال با پرورش جوانان بومی توانسته نتایج قابل قبولی بگیرد و اعتباری برای خود کسب کند.

گفتنی است: فولاد خوزستان در سال 74 با خرید امتیاز تیم جنوب اهواز وارد مسابقات فوتبال دسته دوم جام آزادگان شد.

در آن زمان همایون شاهرخی هدایت فولاد خوزستان را بر عهده داشت که با درایت او و تلاش بازیکنان فولاد این تیم توانست به رقابت های لیگ دسته اول راه پیدا کند.

رقابت های جام آزادگان در سال 1380 به مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور تغییر نام داد و فولاد در اولین سال حضور در این رقابت ها در جایگاه سوم قرار گرفت و به عنوان بهترین تیم شهرستانی این پیکارها شناخته شد. در این دوره فولاد با بیست و شش بازی، دوازده برد، 9 تساوی و 5 باخت توانست این مقام را کسب کند.

لازم به ذکر است: تجربه دوم فولادی ها در لیگ برتر با کسب عنوان هفتمی همراه بود، این مقام در نتیجه بیست و شش بازی که 9 برد، 7 تساوی و ده باخت را داشتند به دست آمد.

و اما سومین حضور خوزستانی ها در لیگ برتر نیز با عملکرد خوبی همراه بود که این تیم باز هم مقام سوم را به خود اختصاص داد و در بیست و شش بازی، سیزده برد، 8 تساوی و 5 باخت را به دست آورد.

شایان ذکر است: چهارمین دوره لیگ برتر برای این تیم شهرستانی بهترین خاطره را رقم زد و فولاد عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، این مهم شاخص ترین عملکرد این تیم در دوازده دوره قبل است.

در لیگ چهارم سرخ پوشان اهوازی در سی بازی، نوزده برد ، هفت تساوی و چهار باخت را کسب کرد و برای بار سوم به عنوان بهترین تیم شهرستانی شناخته شد.

لیگ پنجم برای این تیم خوزستانی با نتایج خوبی همراه نبود و در سی بازی، با یازده برد و یازده باخت و هشت تساوی در جایگاه هشتم قرار گرفت.


اما این رده هشتمی بدترین نتیجه فولاد نبود وآن ها در ششمین دوره لیگ برتر در مقام پانزدهم قرار گرفت و بدترین خاطرات را برای طرفداران رقم زدند و در سی بازی، فقط 5 برد را به دست آورد و با سیزده تساوی و دوازده باخت به لیگ دسته اول سقوط کرد تا در لیگ هفتم غایب باشند.

سرخ پوشان خوزستان در لیگ دسته اول مقام اول گروه خود را کسب کردند و در پلی آف و با مجموع دو بازی مقابل پیام خراسان، علیرغم تساوی در دو دیدار، به دلیل گل خورده در زمین خودی از صعود به لیگ برتر باز ماند.

این تیم با خرید امتیاز سپاهان نوین اصفهانی که به لیگ برتر راه یافته بود در مسابقات لیگ هشتم حضور یافت، جایگاه هفتمی در لیگ برتر هشتم برای این تیم شهرستانی به دست آمد.

نهمین دوره لیگ برتر برای فولاد خوزستان خوب نبود و این تیم در رده دهم قرار گرفت.

در ليگ دهم اين تيم شهرستاني در رده چهاردهم قرار گرفت و دومين نتيجه بد خود را در ادوار مختلف ليگ بدست آوردند.

یازدهمین دوره لیگ برتر برای قرمزپوشان خوزستانی تلخ بود و این تیم در سی و چهار بازی، ده برد و ده تساوی و چهارده باخت به عنوان چهاردهم دست پیدا کرد و اما لیگ دوازدهم یکی دیگر از خاطرات خوب فولاد را رقم زد و این تیم در مقام چهارم ایستاد و سهمیه مسابقات آسیایی را کسب کرد.

این تیم خوزستانی در لیگ سیزدهم فارغ از باخت در هفته اول در هفته های بعدی مقابل حریفانش برنده از زمین خارج شده است، هم اکنون این تیم با پانزده امتیاز جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و باید دید در هفته های آینده این تیم روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد!/آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار