برند تنها يک نام تجاري نيست راهکاري مديريتي است

بالاترين ميزان ارزش افزوده در زنجيره توليد سهم برند است به همين دليل وجود و تبليغ برندهاي معتبر ملي در بازارهاي داخلي و بين المللي در اين زمينه کمک شايان توجهي مي کند و مردم را به مصرف محصولات داخلي تشويق مي کند.


عليرضا حائري دبير انجمن نساجي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در رابطه با برندينگ و تاثير آن بر روي صنعت نساجي گفت: بالاترين ميزان ارزش افزوده در زنجيره توليد در صنايع نساجي سهم برند است به همين دليل لازمه توسعه و پيشرفت در صنعت نساجي و پوشاک وجود برندهاي معتبر ملي و معرفي و تبليغ ان در سطح داخلي و جهاني است.
وي در ادامه به برندهاي موجود در صنعت نساجي اشاره کرد و گفت: براي‌ آنکه نام تجاري به خوش نامي در بازار معرفي و سهم خود را به دست آورد مستلزم اين است که ساليان متمادي با کيفيت، خدمات پس از فروش مناسب و تبليغات خوب به بازار عرضه شود در حال حاضر نيز برندهاي شناخته شده اي در بخش کالاهاي نهايي در زمينه هاي پوشاک فرش ماشيني، موکت و کالاهاي خواب وجود دارد و حضور مثبتي در بازارهاي بين المللي داشته اند.
دبير انجمن نساجي در ادامه اظهار داشت: تبليغات يکي از اجزا تاثيرگذار در بحث برندينگ است به نوعي که مي‌توان گفت بخش عمده کار برعهده تبليغات است اما متاسفانه هزينه هاي تبليغات مورد تاييد وزارت دارايي قرار نمي گيرد و جزو هزينه هاي بنگاههاي توليدي به حساب مي آيد و سياست هاي کشور بايد به سمتي حرکت کند که تمام هزينه تبليغات به عنوان هزينه قابل قبول از نظر سازمان امور مالياتي شناخته شود.
حائري به موانع برندسازي در کشور اشاره کرد و گفت: از مشکلاتي که در مقابل برندسازي و حتي برندهاي موجود قرار گرفته بحث قيمت گذاري و نظارت بر روي قيمت ها است زيرا روش صحيح آن قيمت گذاري به شيوه اقتصاد آزاد است و همچنين بر طبق برنامه پنجم توسعه دولت مجاز به قيمت گذاري در زمينه کالاهاي انحصاري و کالاهاي اساسي است در سال هاي گذشته دولت با دخالت در اين امر و در کنار آ‌ن جريمه هاي نقدي و غير نقدي سازمان تعزيرات مواجه بوديم ولي اميدواريم با سرکار آمدن دولت منتخب به اصولي که در برنامه پنجم توسعه تعريف شده پاي بند باشد زيرا تا زماني که بحث نظارت و قيمت گذاري دولت و تعزيرات در کشور است نمي توانيم در اين عرصه موفق ظاهر شويم.
وي اذعان داشت: مدل هاي برندينگ در دنيا تعريف شده است و ما نيز با قرار گرفتن در مسير بنگاههاي موفق بين الملي به آن سمت و سو حرکت کنيم يکي از راه حلهايي که مي تواني مسير را کوتاه کنيم متصل شدن واحدهاي توليدي داخل با برندهاي معروف دنيا و استفاده از نام تجاري آن ها در صورت همکاري با آن ها است.
دبير انجمن نساجي تصريح کرد: تنوع و نوآوري در محصولات برند از نيازهاي اساسي اين مراکز است تا بتوانند به صورت مستمر و پايدار در بازار حضور داشته باشند و اين نيازمند بهره مندي از کارشناسان طراحان و افراد متخصص در جهت مشخص کردن بازار هدف شناسايي نياز و سليقه آنان و حرکت به ان سو است.
وي در پايان با يادآوري بر ارزش افزوده بالا در بحث برندينگ و ناسازگاري ان با نظارت و قيمت گذاري دولت بيان کرد: زماني که ما به اين نتيجه دست يافتيم که برندينگ باعث ايجاد ارزش افزوده و سودآوري مي شود بايد به اين نتيجه برسيم که نظارت و دخالت دولت در قيمت گذاري را حذف و ان را منحصر به کالاهاي اشاره شد در برنامه پنجم توسعه محدود کنيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: برند ، حائری ، پوشاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار