علی مغانی تاکید کرد با توجه به دوره کوتاه مدیریتی مدیران دولتی و نبود امکان برنامه ریزی منسجم، واگذاری مدیریت به بخش خصوصی می تواند نتایج مثبتی برای صنعت چاپ به ارمغان آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، با تاکید بر اهمیت فعالیت بخش خصوصی در حوزه چاپ، اظهار کرد: من ضمن تشکر از دست اندر کاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نگاه ویژه ای به بخش چاپ و نشر دارند، متعقدم که مدیریت صنعت چاپ باید کاملا بر عهده بخش خصوصی باشد. 

وی دلیل خود درباره مدیریت بخش خصوصی بر صنعت چاپ این طور بیان کرد: مدیران دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمایل دارند برای ارتقای این صنعت فعالیت کنند اما عمر کوتاه دوره مدیریت شان این اجازه را نمی دهد. 

مغانی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز، حدود 35 مدیر آمدند و رفتند و تا بخواهند برای ارتقای این صنعت برنامه ریزی کنند، وقت رفتن شان است و بر همین اساس بر صنعت چاپ کشور، ثبات حاکم نمی شود. 

این چاپخانه دار یکی از دیگر مشکلات صنعت چاپ را فعالیت واحدهای چاپی دولتی دانست و گفت: قوانین بسیاری برای کاهش تصدی دولت در این صنعت وضع شده اما از سوی دیگر، مراکز شبه دولتی به وجود می آیند. مراکز دولتی بسیاری چاپخانه دارند و انواع سفارش ها را نیز از مشتری می گیرند و از آن جایی که مالیات پرداخت نمی کنند درآمدشان نیز بالاست و امکانات بیشتری نیز در اختیار دارند. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به داوری جشنواره صنعت چاپ اشاره کرد و افزود: داوری این جشنواره در دست بخش خصوصی است و به خوبی نیز انجام می شود اما من پیشنهاد می کنم برنامه ریزی پس از پایان هر دوره باشد تا بدین شکل مسئولان و داوران جشنواره فرصت بیشتری برای بررسی فعالیت خود در اختیار داشته باشند. 

رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی هم چنین بر تمرکز زدایی فعالیت های صنعت چاپ تاکید کرد و ادامه داد: جشنواره، جشن روز ملی صنعت چاپ برای کارکنان و اتفاقاتی از این دست باید در شهرستان ها نیز برگزار شود زیرا هنرمندان و دست اندرکاران صنعت چاپ در شهرهای دیگر حرف برای گفتن دارند و آثار خوبی تولید کرده اند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.