رئيس مرکز آموزشي ، پژوهشي درماني امام رضا(ع) از آماده افتتاح بودن دومين مرکز پيوند قلب و ريه کشور در اين مرکز خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  دکتر محمد عباسي با اعلام این خبر افزود :‌اين مرکز مجهز به بخش بازتواني بيماران پيوند قلب و ريه با هزينه اي بيش از 5 ميليارد ريال با تجهيزات مدرن و پيشرفته همزمان با دهه کرامت افتتاح مي شود .

وی افزود : ‌پيوند قلب و ريه جديدترين و موثرترين شيوه درمان بيماران نارسايي قلب است و  هم اکنون تنها مرکز پيوند قلب و ريه کشور در تهران قرار دارد اما به زودي مرکز ديگري در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد نيز راه اندازي خواهد شد.

عباسي با اشاره به وجود امکانات سخت افزاري و نرم افزاري درماني و ايجاد بخش پيشرفته اي سي يو جراحي قلب باز در اين مرکز اظهار داشت :‌در حال حاضر قابليت انجام پيوند قلب از بيماران مرگ مغزي در اين مرکز مهيا شده و تا کنون سه بيمار با موفقيت عمل پيوند قلب بر روي آنها انجام شده است و بهره برداري از اين مرکز امکان انجام دو پيوند مهم قلب و ريه را به طور همزمان فراهم مي شود .

عباسي افزود: پيوند قلب و ريه، فرآيند بسيار دشوار و پرهزينه اي دارد و تعداد بيماران مرگ مغزي، که شرايط مناسبي براي اهداء قلب داشته باشند نيز بسيار معدود است .

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر بيمارستان امام رضا(ع) مشهد يکي از مراکز پيشرفته کشور در ارائه خدمات تخصصي ، فوق تخصصي در زمان درمان و جراحي هاي قلب به شمار مي رود اظهار داشت :‌ با اقدامات مهمي که در راستاي تجهيز و توسعه خدمات درماني در بيماران قلب در اين مرکز صورت گرفته است در حال حاضر عملهاي اورژانسي قلب در کمتر از 24 ساعت و ديگر عملها در مدت سه تا چهار روز قابل انجام است.

رئيس مرکز آموزشي پژوهشي درماني امام رضا(ع) مشهدافزود: علاوه بر انجام عملهاي منحصر به فرد ، در حال حاضر از کمترين اقدامات تا پيشرفته ترين عملهاي جراحي در اين مرکز قابل انجام است . /س

 

 

برچسب ها: دومین ، مرکز ، پیوند ، قلب ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.