عدم توجه به گریه نوزادان موجب خواهد شد آنها در آینده افرادی خجالتی و با اعتماد به نفس پایین باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 خجالتی بودن کودکان  زنگ خطری برای والدین است وجود این معضل در کودکان باید ریشه یابی شود که در این زمینه ضروری است والدین به شیوه تربیتی خود رجوع کند.

سه سبک فرزندپروری مستبدانه، مقتدرانه و آسانگیرانه وجود دارد.در سبک فرزندپروری مستبدانه کودکان از اعتماد به نفس پایینی برخوردار خواهند بود و توانایی حضور در جمع را نداشته و در بیشتر موارد خجالتی بار می آیند.

کودکان تا سن دو سالگی ترس از غریبه ها را دارند و این کاملا طبیعی است و نمی توان آنها را خجالتی نامید.همچنین در سنین خاصی کودکان ترس از جدایی والدین را داشته و دائما نگران هستند و توان رویارویی با جامعه را نداشته و در جمع ها حاضر نمی شوند و این مسئله با توجه به سن حساس آنها کاملا طبیعی است.

خجالتی بودن کودکان  تا زمانی که به معضلی برای آنها تبدیل نشده و زندگی آنها را مختل نکرده مشکل حادی نیست وزمانی که کودکان قادر به ارتباط با اجتماع خود نبوده و این روند در سالهای آتی نیز ادامه دار شود، می توان گفت این کودکان نیاز به درمان دارند.

برای این فرزندان باید شرایط حضور در اجتماع را فراهم کرد و آنها را آهسته آهسته با اطرافیان و آشنایان روبرو و زمینه ارتباط هر چه بیشتر آنها را فراهم کرد.

 ریشه برخی از مشکلات دوران جوانی در دوران شیرخوارگی است.والدینی که به گریه نوزادان خود بی اهمیت هستند و به موقع نیازهای آنها را مرتفع نمی کنند، در آینده فرزندانی با اعتماد به نفس پایین و خجالتی خواهند داشت.

رفتارهای والدین از دوره شیرخوارگی به کودکان منتقل می شود و به همین علت دو سال اول رشد در تربیت کودکان بسیار موثر است.

برای اعتماد به نفس بخشیدن به کودکان باید اجازه داد آنها از سن دو تا سه سالگی در انجام کارها مشارکت داشته باشند و با انجام هرگونه اشتباه نباید آنها را مورد تمسخر و حقارت قرار داد./س

 

برچسب ها: جلوگیری ، خجالتی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.