رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از کشف بیش از 10 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و پیشگیری از عرضه و فروش کالاهای قاچاق و تقلبی لوازم بهداشتی و آرایشی اقدام به تشکیل کارگروه ویژه پیشگیری از قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی از ابتدای سال جاری کرده است.

وی افزود: در این زمینه بازرسی از 432 مرکز و واحد عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در قالب گشت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، منجر به کشف بیش از 10 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی شد.

عظمایی اضافه کرد: همچنین برای 35 واحد متخلف پرونده تخلفاتی قاچاق تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و ارزش ریالی این مقدار قاچاق را بیش از 70میلیون ریال عنوان کرد.

عظمایی خاطرنشان کرد: متاسفانه سهم فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار مصرفی داخل در قیاس با فرآورده‌هایی که به صورت رسمی وارد و یا اینکه در داخل تولید می‌شود قابل توجه بوده و این امر مستقیما سلامتی افراد جامعه را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

عظمایی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح مذکور تا پایان سال با جدیت تداوم خواهد داشت./ج1

برچسب ها: قاچاق ، بهداشت ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.