سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اظهار کرد: «تپه چغاگاوانه» اسلام آبادغرب و «تپه قلا» گیلانغرب دو اثر تاریخی فرهنگی بسیار ارزشمند استان کرمانشاه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سپهرگفت: از آنجایی که «تپه چغاگاوانه» اسلام آبادغرب و «تپه قلا» گیلانغرب در مرکز این دو شهر واقع شده اند در مبحث هویت فرهنگی این دو شهر نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: از این دو تپه تاریخی در شهرهای اسلام آبادغرب و گیلانغرب می توان به عنوان سند افتخاری ماندگار در تاریخ این منطقه یاد کرد.

وی افزود: متاسفانه این دو اثر ارزشمند تاریخی به لحاظ منظری دارای شرایط مناسبی نیستند که نیاز است با ارائه راهکاری مناسب و کارشناسی شده، این دو تپه تاریخی را ساماندهی کرد.

سپهرتاکید کرد: یقینا رسیدگی ویژه به تپه «چغاگاوانه» اسلام آبادغرب و «تپه قلا» گیلانغرب را در زمره اولویت های کاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه قرار خواهیم داد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: گرچه استان کرمانشاه دارای تنوع و گستردگی بسیار قابل توجهی از حیث آثار تاریخی است اما با رعایت اولویت بندی تلاش خواهیم کرد که به وضعیت بسیاری از این آثار ارزشمند سامان دهیم.

این مقام مسئول افزود: وجود چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از دو هزار و 200 اثر ثبت ملی شده که یکی از آنها هم (بیستون) به ثبت جهانی هم رسیده، بیانگر پراهمیت بودن این حوزه کاری در استان کرمانشاه است./س

 

برچسب ها: تپه ، چغاگاوانه ، تپه قلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.