تعریف چشم انداز 5 ساله برای اجرای طرح پزشک خانواده از سوی وزیر بهداشت دولت یازدهم منطقی است چراکه اجرای سریع این طرح در سطح کلان به ویژه در تهران غیر ممکن است.

منصوری،رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مورد اجرای طرح پزشک خانواده در سطح کلان گفت: در صورتیكه طرح پزشک خانواده قابل اجرا بوده که بستر آن مهیا شده در این زمینه و با یک پروتکل مشخص وارد کار شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایران لوازم مورد نیاز اجرای طرح پزشک خانواده مهیا نشده است خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده در تمام کشورها اجرا می شود ولی به دلیل اینکه در ایران لوازم آن از قبل فراهم نشده در اجرای آن با مشکل مواجه بوده و در دو شهر مازندران و فارس نیز نتایج رضایت بخشی را به همراه نداشته است.

منصوری تصریح کرد: اجرای طرح پزشک خانواده در تهران نیازمند سیستم ارجاع است و باید پزشک هر منطقه مشخص شده و با وی قرار داد بسته شود ضمن اینکه بیمه های نیز به تعهدات خود عمل کنند.

وی تعریف چشم انداز 5 ساله برای اجرای طرح پزشک خانواده از سوی وزیر بهداشت دولت یازدهم را منطقی دانست و اذعان داشت: طرح پزشک خانواده باید پله پله فراگیر شود در غیر این صورت اجرای این طرح برای جمعیت تهرانی ها غیر ممکن خواهد بود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.