پادشاه عمان و رييس جمهوري اسلامي ايران عصر امروز(يکشنبه) در مجموعه سعدآباد تهران ديدار و در خصوص گسترش روابط دوجانبه و مهمترين مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي با يکديگر گفتگو کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور عصر امروز(يكشنبه) با سلطان قابوس پادشاه عمان ديدار و گفتگو كرد.

رئيس جمهور كشورمان در اين ديدار که بعد از مراسم رسمي استقبال برگزار شد، ضمن خوشامدگويي به پادشاه عمان و هيات همراه وي با اشاره به زمينه‌هاي گسترده توسعه روابط تهران-مسقط گفت: مقامات عالي رتبه دو کشور تلاش کنند تا مناسبات و همکاري‌هاي دو جانبه بيش از پيش تعميق و توسعه يابد.
 
ويبه جايگاه ممتاز عمان در عرصه همکاري‌هاي منطقه اي اشاره کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران علاقمند است روابط خود را با کشور دوست و برادر عمان در بخشهاي مختلف به ويژه تجاري، اقتصادي تحکيم بخشد.
 
دکتر روحاني تصريح کرد: همکاري‌هاي تهران- مسقط براي بازگشت صلح و ثبات به منطقه بسيار موثر و مهم است و جمهوري اسلامي ايران تلاش مي‌کند اين سياست را با تلاش ديگر کشورهاي منطقه دنبال کند.
 
رئيس‌جمهور همچنين از تلاش‌هاي پادشاه عمان براي ارتقاي هر چه بيشتر روابط دو جانبه در عرصه‌هاي سياسي، تجاري و اقتصادي ابراز خوشحالي کرد.
 
"سلطان قابوس" پادشاه عمان نيز در اين ديدار که مقامات عالي رتبه دو کشور حضور داشتند با ابراز خرسندي از استقبال گرم دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران از وي و هيات همراه، روابط دو کشور را خوب توصيف کرد و خواستار ارتقاي همکاري‌هاي تجاري و اقتصادي تهران- مسقط شد.
 
سلطان قابوس آمادگي کشور متبوعش را براي همکاري در فعال‌تر کردن کريدور تجاري شمال- جنوب که با مشارکت جمهوري اسلامي ايران، ترکمنستان، ازبکستان و افغانستان در حال اجراست، اعلام کرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار