تومورمننژیوما در زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان داشته و به طور عمده خوش خیم بوده و درصد کمی از آنها نیز ممکن است با بدخیمی همراه باشد.

دکتر فرزاد اشرافی متخصص مغز و اعصاب رئیس دپارتمان مغز و اعصاب مرکز جراحی اعصاب عملکردی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مننژیوما به تومورهایی که از مننژ (پرده های که مغز را در بر گرفته اند) منشأ گرفته شده اند، اطلاق می شود.

وی خاطرنشان کرد: این تومورها در زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان داشته و به طور عمده خوش خیم هستند اما درصد کمی از آنها نیز ممکن است با بدخیمی همراه باشد.

اشرافی به علت های ایجاد این تومور اشاره کرد و گفت: علت ایجاد این تومورها نامشخص است و تا به حال عامل شناخته شده ای برای ابتلای به آنها معرفی نشده است اما می توان از وجود سابقه خانوادگی مننژیوما و سابقه پرتو درمانی به پوست سر به عنوان عوامل خطر ابتلا به مننژیوما نام برد.

این متخصص تصریح کرد: بسیاری از این تومورها که اندازه کوچکتری دارند به طور معمول بدون علامت هستند و حتی ممکن است در طول زندگی فرد مبتلا به هیچ وجه تشخیص داده نشوند و یا در صورت تشخیص به درمان خاص احتیاج نداشته و تنها نیز بررسی های دوره ای باشد.

وی متذکر شد: تومورهای بزرگتر می توانند همراه با علایمی از جمله تشنج، ضعف عضلانی پیشرونده در اندام تحتانی، بی اختیاری ادراری و دو بینی اجسام همراه باشند.

دکتر اشرافی تصریح کرد: تشخیص مننژیوما به وسیله روش های تصویربرداری از مغز و همچنین بررسی مایع مغزی-نخاعی تأیید می شود انواع بدخیم مننژیوما را می توان به کمک جراحی و یا پرتو درمانی درمان کرد./ع2
برچسب ها: تومور ، مغز ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۹:۰۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۳
مادر منم مننژیوما گرید 1 عمل کردن از خدا میخوام که حرف شماها درست باشه و عود نکنه یااللله
آخرین اخبار