محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین تصریح کرد: برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانعی وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی؛ «زهیر دراکی» خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره افزود : علیرغم تحولات اخیر در منطقه فلسطینیان تصمیم به بازگشت مذاکرات صلح گرفته اند تا از این فرصت استفاده کنند .
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با محمود عباس چنین گفت: «طبق قانون ، شهرک سازی جدید اسرائیل غیر قانونی است و فرانسه نیز تابع قانون بین المللی است».

وی در ادامه این مطلب افزود : اعتماد سازی یکی از نشانه هایی است که اسرائیل باید در این زمینه به کار گیرد و همچنین در تصمیماتش در خصوص شهرک سازی طبق قانون بین الملل بازنگری کند. خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود : محمود عباس گفت:«علیرغم شرایط در سرزمینهای اشغالی، فلسطینیان برای مذاکرات صلح جدی هستند».

عباس خاطر نشان کرد : من می دانم که شرایط زیادی در کشورهای پیرامون ما وجود دارد و این شرایط تاسف بار آور است اما هر زمان فرصت مذاکره فرا رسد ما از آن استفاده خواهیم کرد و به آنچه که در منطقه می گذرد توجهی نشان نمی دهیم».وی افزود : ما اکنون آماده هستیم با طرف اسرائیلی مذاکره کنیم و برای دیدار مستقیم با بنیامین نتانیاهو هیچ مانعی وجود ندارد.رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود : برای دیدار با نتانیاهو در زمان مناسب و هنگامی که نیاز به این دیدار احساس شود، مانعی وجود نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز با اشاره به مواضع سیاسی، اقتصادی و مالی فرانسه درباره فلسطین گفت:« حمایت فرانسه محدود به حمایت سیاسی نیست بلکه شامل حمایت اقتصادی، و مالی می شود». خبرنگار این شبکه در پایان افزود : فابیوس روز شنبه از کرانه غربی بازدید کرد و امروز با شیمون پرز، بنیامین نتانیاهو و تزیپی لیونی مسئول مذاکرات صلح دیدار خواهد کرد.
برچسب ها: عباس ، نتانیاهو ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار