عضو كميسيون برنامه،‌بودجه و محاسبات طي تذكر آيين نامه‌اي گفت: طرح و لوايحي كه از شوراي نگهبان بازگردانده مي‌شود نمايندگان فقط مي‌تواند به اين موارد برگشت شده اعمال نظر كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سيد سعيد زمانيان دهكري نماينده مردم شهركرد در پايان جلسه علني امروز (يكشنبه) طي تذكر آيين نامه‌اي گفت: طبق آيين‌نامه داخلي مجلس در طرح‌ها و لوايحي كه از شوراي نگهبان به مجلس بازگردانده مي‌شوند، نمايندگان حق دارند فقط در خصوص موارد برگشت داده شده اعمال نظر كنند.   
 
وي افزود: اما ما امروز در جريان بررسي برخي مواد لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز شاهد بوديم كه به مواردي به جز موارد بازگردانده شده از شوراي نگهبان پرداخته شد و اين خلاف آيين نامه است.   
 
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان كرد: انتظار داريم هيئت رئيسه نسبت به اين موضوع رسيدگي كند و نمايندگان نيز اين موضوع را مد نظرداشته باشند.   
 
در ادامه حجت‌الاسلام سيد محمد حسن ابوترابي‌فرد كه در غياب علي لاريجاني رياست بخش پاياني را برعهده داشت، گفت: تذكر شما وارد است و در صورتي كه موارد اين چنيني وجود داشت بايد به آن رسيدگي شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار