متخصصان به بانواني كه تمايل زيادي به پوشيدن كفش پاشنه بلند دارند توصيه مي‌كنند كه تنها در صورت لزوم آنها را به پا كنند و در باقي مواقع از كفش پاشنه كوتاه استاندارد استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، كفش پاشنه بلند به خودي خود باعث كشيدگي عضلات و رباط پا و بروز دفرمي در پا و تغيير شكل زانو مي‌شود و مي‌تواند تاثيرات مخربي بر ستون فقرات گذاشته سبب بروز كمر دردهاي شدشد در خانم‌هاي حتي جوان بشود.

گفتني است؛ علاوه بر اين موارد كه مربوط به تغيير فرم خود پا است راه رفتن با كفش پاشنه بلند مي‌تواند باعث سر خوردن، پيچيدن قوزك پا و حتي افتادن شود.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند: يكي از اصلي‌ترين دلايل بروز شكستگي، دررفتگي و موبرداشتن پا در ميان خانم‌ها، بويژه بانوان جوان راه رفتن بر روي سطح ناهموار ليز و يا خيس است كه سبب بروز صدمه به آنها شده است.

پزشكان توصيه مي كنند تا افراد از كفش‌هاي با پاشنه‌ي استاندارد استفاده كنند و يا اگر حتما مي‌خواهند كفش پاشنه بلند به پا كنند از كفش‌هايي كه پاشنه‌ي كفش يك تكه و به اصطلاح تونلي دارند استفاده كنند زيرا ميزان سطح اتكاي بيشتري با زمين خواهند داشت.

همينطور توصيه مي‌شود تا در بازه‌هاي زماني كوتاه از كفش‌ پاشنه بلند استفاده شود و براي بهبود حركت خانم‌ها حتما ورزش‌هاي تقويت مچ پا را انجام دهند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار