وزير امور خارجه کشورمان گفت: آنچه که در دستور کار سلطان عمان در سفر به تهران قرار دارد بحث موضوعات مورد علاقه دو کشور در باب روابط دو‌جانبه و موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي است و ما خبري از ديگر موضوعات نداريم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان پيش از مراسم استقبال از پادشاه عمان در پاويون جمهوري فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران ضمن خوش آمد‌گويي به سلطان قابوس گفت: قرار است پادشاه عمان با مقامات ايراني راجع به مسائل دوجانبه و همچنين موضوعات مهم منطقه‌اي و بين‌المللي که هم اکنون در شرايط بسيار دشواري به سر‌مي‌برد گفتگو کند.

وي تصريح کرد: خطر افراط و تروريسم در منطقه شرايط بسيار خطرناکي را ايجاد کرده و در کنار اين خطر دخالت خارجي وضعيت منطقه را در شرايط نگران کننده‌اي قرار داده است.

ظريف اظهار داشت: آنچه که در دستور کار سفر سلطان عمان قرار دارد بحث موضوعات مورد علاقه دو کشور در باب روابط دو جانبه و موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي است و ما خبري از ديگر موضوعات نداريم.

وي ادامه داد: از اينکه پادشاه عمان حامل پيامي باشند اطلاعي نداريم اما آمادگي داريم که با ايشان در موضوعات مختلفي که علاقه‌مند به طرح آن هستند بحث کنيم البته موضوعاتي هم وجود دارد که ما علاقه‌مند به طرح آن هستيم.

وزير امور خارجه در پايان خاطرنشان کرد: ديدار سلطان قابوس با مقامات ايراني بيشتر حول محور روابط دو‌جانبه و موضوعات منطقه‌اي خواهد بود.

انتهاي پيام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار