معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت گفت: جلسه روز چهارشنبه با سازمان هواپیمایی درباره چگونگي انتقال پرواز حجاج از فرودگاه مهرآباد به امام خميني(ره) بدون نتيجه پايان يافت و اتخاذ هرگونه تصميم به نشست بعدي موكول شد و قرار شد تصمیم نهایی درباره این مسئله در نشست بعدی سازمان حج با هواپیمایی کشوری اتخاذ شود.

غلامرضا رضايي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: در جلسه چهارشنبه نیز نظرات كارشناسان فنی سازمان هواپیمایی و ایرلاین مطرح و تلويحا اعلام شد كه امكانات رفاهي مورد نياز حجاج از نظر فني و فيزيكي هنوز در فرودگاه امام خميني(ره) فراهم نشده است.

وی در ادامه افزود: سازمان حج و زیارت به عنوان متولی امور زائران ایرانی، تاکنون هیچ گونه توافقی درباره انتقال پرواز زائران ایرانی حج 92 از فرودگاه مهر آباد به فرودگاه امام خمینی(ره) نداشته است.

رضایی تصریح کرد: همان طور که پیش از این بارها اعلام شده، سازمان حج و زیارت با انتقال پرواز حجاج به فرودگاه امام خمینی(ره) به شرط فراهم بودن امکانات رفاهی لازم موافق است.

وی بیان داشت: در حج امسال 63 هزار و 990 زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این تعداد حدود 20 هزار زائر از ایستگاه پروازی تهران در قالب 150 کاروان در طول 25 روز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

رضایی با اشاره به تمهیدات سازمان حج و زیارت برای کاهش بار ترافیکی فرودگاه مهرآباد در انتقال حجاج اظهار داشت: به منظور پایین آوردن بار ترافیکی خیابان‌های اطراف فرودگاه مهرآباد با تمهیدات صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، زائران استان مرکزی و شهرستان کاشان به فرودگاه اصفهان، زائران استان زنجان به فرودگاه تبریز و زائران استان کردستان به فرودگاه کرمانشاه منتقل شده‌اند که قبلاً زائران این استان‌ها از تهران به سرزمین وحی مشرف می‌شدند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: شروع پرواز زائران حج 92 از 23 شهریور ماه آغاز و تا 25 روز ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رضایی ، حج ، عتبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار