سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: بطور متوسط روزانه 500 تا 600 دستگاه تانکر سوخت ترانزیت عراقی حامل سوخت مازوت از طریق مرز پرویزخان این شهرستان وارد کشور شده و عازم بندر امام می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


یاور محمدی گفت: این تانکرهای ترانزیت سوخت مازوت خود را برای تخلیه در کشتی های نفتکش پهلو گرفته در بنادر جنوبی ایران از طریق مسیر جاده ایی کشورمان منتقل می کنند.

وی تاکید کرد: این خودروها در بدو ورود به کشورمان توسط دستگاه های ذیربط از جمله گمرگ و مرزبانی کنترل دقیق شده و سپس اجازه ورود به کشور به آنها داده می شود.

محمدی اظهار کرد: روزانه به همین تعداد تانکر ترانزیت سوخت عراقی پس از تخلیه محموله های سوختی خود در بنادر جنوبی کشورمان از طریق مرز پرویزخان از کشور خارج می شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: گاهی اوقات بدلیل اینکه تخلیه محموله های سوختی در بنادر جنوبی سریعتر انجام می شود با افزایش حجم تانکرهای عراقی برای خروج از کشور در مرز پرویزخان مواجه می شویم.

وی خاطر نشان کرد: بدلیل نظارت و کنترل هایی که باید بر خروج تانکرهای ترانزیت عراقی از سوی دستگاه های ذیربط انجام شود گاهی خروج آنها از مرز زمان بیشتری می برد از این جهت حجم زیاد این خودروها موجب ایجاد ترافیک سنگین در جاده کمربندی قصرشیرین - سرپل ذهاب می شود.

به گفته وی، این خودروها به هنگام خروج باید بمنظور ممانعت از خروج سوخت اضافی مورد بازرسی دقیق قرار گیرند چون فقط مجاز به همراه داشتن مقدار کمی سوخت که آنها را تا جایگاه عرضه سوخت داخل کشورشان برساند، هستند.

محمدی یادآور شد: اگر در دیپ گیری مشخص شود سوخت بیشتری همراه دارند اضافه سوخت آنها به قیمت فوب خلیج فارس محاسبه و دریافت می شود در غیر این صورت حق بردن این سوخت را نداشته و باید نسبت به تخلیه آن اقدام کنند.

مرز پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیر نفتی کشورمان به عراق و اقلیم کردستان است بطوریکه سالیانه نیمی از صادرات غیر نفتی کشور به عراق از طریق این مرز انجام می شود. /س

برچسب ها: کرمانشاه ، ورود ، تانکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.