75 درصد صادرات استان زنجان از طریق گمرک این استان صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان در کارگروه توسعه صادرات  این استان با بیان این مطلب گفت: تسهیل فرآیند صادرات واحدهای مختلف از گمرگ نقش بسزایی در ارتقا فعالیت ها و خدمات در این بخش دارد.

 رئوفی نژاد با تأکید بر اینکه باید میزان صادرات استان زنجان افزایش یابد، افزود: متناسب با ظرفیت بخش‌های اقتصادی افزایش صادرات در استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهم بخش صنعت، معدن و کشاورزی باید مشخص شود، تصریح کرد: واحدهای صادراتی استان و حجم افزایش توزیع در بین واحدها باید به روشنی مشخص شود.

معاون برنامه ریزی استاندار زنجان به اهداف بخش کشاورزی در استان زنجان اشاره و اضافه کرد: بخش صنایع تبلیغی و ایجاد زنجیره‌های مناسب در تولید یکی از اهداف توسعه پایدار در بخش کشاورزی است

عباسی  ادامه داد: طی چهار ماه نخست امسال صادرات سهم بخش کشاورزی این استان رشد چهار درصدی داشته است. 

وی تاکید کرد: یافتن  بازارهای مناسب در جهان در بخش کشاورزی و رقابت سالم در این بخش از دیگر اهداف متعالی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تاکنون اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی استان اقدامات خوبی داشته‌اند، یادآورشد : بیش از 30 تا 50 درصد انگور استان به صورت تازه خوری و مابقی به صورت فرآوری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عباسی با اشاره به اینکه همایش کشمش در چند روز گذشته در استان زنجان برگزار شد، خاطر نشان کرد: استان زنجان رتبه هفتم تولید انگور را  در کشور دارد ./ب

 



برچسب ها: صادرات ، گمرک ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.