حمید پورآذری اظهار داشت: عده‌ای براین باورند که تئاتر مقاومت تا حدی دچار کلیشه شده است که شاید یک دلیل آن اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی سیاستگذاران در مقابل راه هنرمندان است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حميد پورآذري در گفت‌وگو با ستاد خبری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت ادامه داد: قطعاً هنرمندان ما پس از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی ایران با خطوط قرمز به ویژه در بخش نگارش نمایشنامه آشنایند و بهتر است برای خارج شدن از مرزهای کلیشه‌ای کمی ممیزی را کمرنگ‌تر کرده و به هنرمندان اعتماد کرد .

پورآذری با اشاره به لزوم هدفمندسازی جشنواره تئاتر مقاومت به ویژه با هدف جذب مخاطب جوان تصریح کرد: نفس برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت هم با مضامینی که بی‌شک بخشی از سالهای زندگی همه ما بوده قابل تقدیر است اما بخشی از بودجه جشنواره باید با هدف سرمایه‌‌گذاری معنوی و هنری بلندمدت صورت گیرد .

وی افزود: مثلاً جشنواره تئاتر مقاومت باید به رسالت تبلیغاتی خود بها  دهد؛ آن هم از طریق سرمایه گذاری کلان، ارائه ابزار و امکانات لازم و برخی ساختارشکنی‌ها که در فرار از کلیشه میسر می‌شود .

پورآذری  موضوعات قابل پرداخت در حوزه تئاتر مقاومت را بی‌شمار دانست و بیان کرد: شاید این روزها کمی با مشکل متن مواجهیم که تئاتر دفاع مقدس و مقاومت درگیر تکرار شده است و این در حالیست که موضوعات قابل پرداخت در این زمینه بی‌شمارند و تنها نگاه خلاقانه نمایشنامه‌نویسان را طلب می‌کند .

این کارگردان تئاتر در پایان گفت: اهمیت تئاتر بیشتر از آن است که برگزاری جشنواره‌ها به نقد کشیده شوند و باید کمک کرد تا با پذیرش آثار خلاقانه و حمایت مالی و معنوی از آن فرصت اجرای عمومی هم به آثار داده شود تا تمام موضوعات انسانی در قالب تئاتر مقاومت  در صحنه تئاتر بیش از پیش جلوه‌گری کند .

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) در بخش‌های خیابانی، کودک و نوجوان و عروسکی از 10 تا 14 شهریور به میزبانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در شهرستان تبریز و هفته اول مهرماه در بخش‌های صحنه‌ای و میهمان، به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی در تهران و به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد ./ي2
برچسب ها: پورآذری ، تئاتر ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار