وی افزود: در این کتاب با استفاده و استناد به ثقلین سعی بر نظامسازی تبلیغ و عناصر آن شده است بنابراین استفاده حداکثری از مفاهیم و معالم با رعایت ضوابط و مقرارت مندرج در آیات و روایات همت نگارندگان است.
وی تاکید کرد: در این مجموعه ارزشمند سعی شده است موضوعاتی مطرح شود که در تمام فرآیند تبلیغ تأثیرگذار باشند. از اینرو این کتاب در ابتدا به اصلیترین محور کتاب یعنی «تبلیغ» پرداخته و با عنوان «توجه به تبلیغ» وضعیت و اهمیت تبلیغ را در آیات و روایات منعکس میکند.
این مبلغ حوزه دین افزود: در ادامه با عنوان «آسیبهای تبلیغ متداول» کاستیهای تبلیغ حال حاضر بیان شده و سپس بعد از مشخص شدن مرزها و حدود ممنوع و آسیبزای تبلیغ متداول با سرفصل «تبلیغ تربیتگرا» تصویری کلی از عناصر و ویژگیهای تبلیغ تربیتگرا ارائه میدهد که به دنبال ترسیم تبلیغ مطلوب است.
رادحسینی اظهار داشت: این مجموعه به تلاش وافر حججاسلام امیر جهانی، حسین علیزاده، محمد جواد دیانی و مجتبی میری در مدت زمان تقریبی 24 ماه نگاشته شده است./س