مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی تئاتر را عامل ارتقای اندیشه و معرفت جوامع عنوان کرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، داننده" با اشاره به جایگاه هنر تئاتر گفت: هنر تئاتر به جامعه و انسان تکیه دارد و دغدغه‌ها و مسائل مبتلابه این دو را به تصویر می‌کشد و چون سرچشمه‌ای است جوشان و روان که روح و روان انسان را صفا می‌بخشد.

وی افزود: اندیشه‌های جاری در متن و درونمایه‌ی نمایش، مهم‌ترین ابزار آن به حساب می‌آید که جان مشتاقان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

داننده تاکید کرد: هنر تئاتر عامل ارتقای اندیشه و معرفت جوامع بشری است و بر اخلاق، عادات و اندیشه‌ها تاثیر می‌گذارد و از این راه ماندگار می‌گردد.

وی افزود: با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رسالت سنگین پیام‌رسانی انقلاب بر دوش هنر اصیل برخاسته از خواست و اراده‌ی ملت مسلمان ایران گذاشته شده است و با توجه به شاخصه‌های منحصر به فرد هنر نمایش، هنرمندان متعهد با تاثیرپذیری از این پیام معنوی انقلاب خود را وقف مردم نموده، تلاش کرده‌اند این وظیفه را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جشنواره‌ی استانی تئاتر گفت: جشنواره‌ی تئاتر با گستره استانی حرکتی پیوسته و ممتد است که در طی بیست و پنج دوره برگزاری خود، جایگاه ویژه ای در میان اصحاب هنر به خود اختصاص داده است.

دبير جشنواره تئاتر آذربايجان شرقي نيز در اين آيين گفت: آموزش و تربيت نيروي انساني در همه شهرستان ها از اولويت اول اين اداره كل بوده است . 

داننده افزود: ما بايد از جشنواره زدگي بيرون آمده و بر آموزش تمركز كنيم . 

وي اولويت بعدي اين اداره را در عرصه تئاتر اجراهاي عمومي و توليد متون نمايشي دانست و اظهار كرد: ما بايد همه روزهاي هفته شاهد اجراي نمايش گروه هاي هنري باشيم . 

وي افزود: ما بايد در توليد متون نمايشي به نقطه مطلوب برسيم و زمينه براي صدور آثار فراهم شود . 

داننده همچنين از برگزاري بخش كودك و نوجوان و خياباني تئاتر كشور از دهم تا چهاردهم شهريور در آذربايجان شرقي خبر داد . 

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی با حضور 12 گروه نمایش از تبریز، اهر، مرند، عجب‌شیر و میانه به مدت دوروز در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد./س

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: تئاتر ، معرفت ، جوامع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.