در پانصد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان بر خروج پادگان لشکر 30 پیاده گرگان از شهر تأکید شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، در پانصد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان که دیشب برگزار شد، حسین ربیعی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: طرح جامع شهر گرگان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسید.

ربیعی افزود: در مفاد مندرج در این مصوبه بر خروج پادگان لشکر 30 پیاده گرگان و جلوگیری و برخورد با ساخت و ساز در محور نهارخوران گرگان تاکید شده است.

وی بیان کرد: تصویب این طرح پس از چند سال نوید روزهای خوش را در مدیریت شهری به گرگانی‎ها می‎دهد و امیدواریم با اجرای این طرح گرگانی آبادتر از گذشته را داشته باشیم.

شهرداری از دادن مجوز ساخت در نهارخوران منع شده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز اظهار داشت: مطابق قانون این مصوبه باید به اطلاع عموم مردم شهر برسد و در این اطلاع این نکته تاکید شود تا مردم از هرگونه ساخت و ساز در اطراف شهر خودداری کنند.

عبدالرضا چراغعلی بیان کرد: در این مصوبه اشاره شده با توجه به اهمیت زمین‎های زراعی و جنگلی هرگونه ساخت و ساز در محور نهارخوران غیرمجاز است و رعایت حریم آن ضروری است.

وی تأکید کرد: در این مصوبه تأکید شده که از هرگونه ساخت و ساز در محور نهارخوران و اراضی زراعی جنگلی جلوگیری شود و شهرداری نیز از دادن مجوز ساخت در این مناطق خلع شده است و هرگونه ساخت و ساز در این منطقه باید با مجوز شورای عالی شهرسازی صورت گیرد.

 این طرح در اجرای بند پنج ماده چهار قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده 42 آئین‎نامه نحوه برسی و تصویب طرح‎های توسعه و عمران محلی، ناحیه‎ای، منطقه‎ای و ملی مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب 12 دی ماه سال 1378 هیات وزیران در جلسه مورخ 31 تیرماه 1392 به تصویب رسیده است.

امید است با تصویب این طرح دیگر رشد قارچ‎‌گونه و بحث‌برانگیز ساخت و سازهای غیرمجاز در محور نهارخوران و اراضی طبیعی و جنگلی در گرگان را شاهد نباشیم.
برچسب ها: گلستان ، پادگان ، گرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.