رئيس مجلس گفت: دولت بايد بر اساس شايسته‌‌سالاري افراد را منصوب كند و فارغ از جناح بندي سياسي و اشخاص مختلف مسئوليت دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود ضمن اشاره به راي اعتماد وكلاي ملت به وزراي كابينه دولت يازدهم اظهار داشت: دولت جديد با منش شهيد باهنر و شهيد رجايي كابينه را تشكيل داد، اين دولت مسير خود را مشخص نمايد كه عزت‌مندي جمهوري اسلامي ايران در اين نگاه است.  
 
رئيس مجلس ادامه داد: دولت جديد همچنين به موضوع شايسته‌سالاري توجه كند و عزل و نصب‌ها بر اساس شايستگي افراد صورت گيرد.  
 
وي تصريح كرد: از افرادي كه حكمت امور ديواني را درك كرده‌اند فارغ از جناح بندي‌هاي سياسي بهره‌گيري شود كه فراجناحي بودن دولت به اين معناست.  
 
لاريجاني با تاكيد بر قانون گرايي اظهار داشت: قانون گرايي محل آزمون دولت است كه بر آن تمشيت عموم كشور متوازن مي‌شود و عدالت گرايي رونق پيدا مي‌كند.  
 
رئيس مجلس افزود: دولت بايد از همه ظرفيت‌هاي نظام براي حل مشكلات مردم استفاده كند و روحيه تعامل با همه بخش‌هاي نظام را حاكم كند.  
 
لاريجاني تصریح کرد: دولت بايد با نگاه واقع‌بينانه و علمي به امور بپردازد و از شتاب‌زدگي پرهيز كند، اميدواريم دولت جديد در چارچوب‌هاي سياست‌هاي كلي نظام و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب با تعادل در خدمت مردم عزيز باشند كه توفيق الهي در همين راه است.  
 
رئيس مجلس با اشاره به حوادث منطقه ادامه داد: اين اتفاقات حكايت از آن دارد كه كشورهاي زورگو و ياقي چون مسير تحولات در منطقه را به نفع اهداف سلطه طلبانه خود ارزيابي نكرده‌اند پروژه آشفته سازي در منطقه را كليپ زده‌اند.  
 
وي تاكيد كرد: اتفاقات سوريه،مصر و لبنان، مخصوصا حادثه تلخ استفاده از سلاح كشتار جمعي در سوريه بسترسازي براي نوعي فرصت‌طلبي را نشان مي‌دهد كه رژيم جعلی صهيونيستي مي‌خواهد با جنگ افروزي در ميان قبايل زمينه را براي صلح قلابي در فلسطين و تاخير دوباره مردم فلسطین را فراهم كند.  
 
رئيس مجلس گفت: ژست‌هاي جنگ‌طلبانه آمريكا كه با تبليغات فريب‌كارانه نمايان شده است فزاحت‌آور است، اگر محاسبات آنان در جنگ افغانستان و عراق توفيق را نشان مي‌دهد خيز جنگ‌طلبانه در خاورميانه برداشته‌اند، امروز ملت‌ها در منطقه بيدار شده‌اند و صداي ملت‌ها در شعارهاي آن‌ها مشخص است كه آن‌ها تنفر خود را از دخالت‌هاي قدرت‌هاي سلطه اعلام مي‌كنند.  
 
رئيس مجلس افزود: صحنه،‌ صحنه دخالت‌طلبانه قدرت‌هاي سلطه نيست بلكه صحنه باور حقوق مسلمانان است در غير اين صورت در باتلاق معركه تعيين تكليف نهايي دست و پا خواهند زد.
 
لاريجاني خاطرنشان کرد: مجلس شوراي اسلامي جمهوري اسلامي ايران اين حركات حقیر، سلطه‌طلبانه، مزورانه و تروریستی را محکوم می‌نماید و مطمئن است كه پيروزي نزديك است.  

برچسب ها: لاریجانی ، صحن ، نطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار