فرماندار چالدران بر ضرورت ارتقای آگاهی عموم مردم در هنگام وقوع بلایای طبیعی تأکید و آن را عاملی موثر برای کاهش خسارات جانی عنوان کرد.

احمدرضا قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ضمن اشاره به سیل و زلزله به عنوان دو بلای طبیعی که به طور عمده چالدران را تهدید می‌کنند، اظهار داشت: هر سال خسارات قابل توجهی بر اثر وقوع سیل و زلزله به این شهرستان وارد می‌شود که برای مقابله با این موضوع و کاهش خسارات وارد شده ناشی از وقوع آنها، اقدامات مقابله‌ای خوبی صورت گرفته است.

این مسئول با توجه به قرارگیری در آستانه فصل سرما و بارندگی، از انجام پروژه‌های آبخیزداری، لایروبی رودخانه‌ها و احداث دیوارهای ساحلی و سدهای آبخیزداری برای مقابله با وقوع سیل در چالدران خبر داد.

قلی‌پور در ادامه به انجام عملیات بیولوژیک از قبیل تعادل دام و مرتع و نیز عملیات حفاظت از خاک و حذف دام‌های کوچک در برخی مراتع نیز اشاره کرد و افزود: با حفاظت از خاک و تعادل دام و مرتع می‌توان به میزان قابل توجهی از به راه افتادن سیل جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خسارتی بالغ بر 326 میلیارد ریال بر اثر وقوع سوانح و بلایای طبیعی به چالدران وارد شده، بر ضرورت انجام اقدامات مقابله‌ای در این راستا تأکید و تصریح کرد: به این منظور ساختمان مدیریت بحران در این شهرستان احداث و تجهیز شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با آماده‌باش کامل اعضای مدیریت بحران هنگام وقوع حوادث طبیعی صورت گرفته است.

فرماندار چالدران در ادامه به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای تجهیز هلال احمر و ارائه آموزش‌های لازم به پرسنل نیز اشاره کرد.

وی برای ارتقای سطح دانش مردم به هنگام بروز بلایای طبیعی، از برگزاری مانورهای زلزله توسط هلال احمر در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های امداد و نجات و آموزش همگانی مقابله با بلایای طبیعی از طریق چاپ و توزیع بروشور در میان عموم مردم از دیگر اقدامات انجام گرفته برای مقابله با بلایای طبیعی در چالدران عنوان کرد.

قلی‌پور بر نقش آگاهی عمومی و انجام عملیات امدادی صحیح در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی تأکید کرد و آن را یکی از شاخصه‌های مهم برای کاهش مخاطرات این بلایا عنوان کرد./س

برچسب ها: سوانح ، چالدارن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.