تمرینات نیروهای دفاع هوایی سازمان پیمان امنیت جمعی جامعه همسود که در "قزاقستان" با نام "اتحاد رزمی ۲۰۱۳" در حال برگزاری است امروز شنبه(26 مرداد) وارد فاز اصلی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزارت دفاع "قزاقستان" در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از یک هفته مرحله مقدماتی که در چارچوب برنامه همکاری سیستم متحده دفاع هوایی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در میدان آموزشی "ساریشگان" در منطقه کاراگاندا ادامه دارد این تمرینات وارد فاز فعالی شده است.
 
به گفته این منبع، شرکت‌کنندگان این دوره از تمرینات تعامل بین واحدها، تقویت هماهنگی در جهت کاهش خطرات ناشی از تهدیدهای احتمالی و مشارکت نیروهای دفاع هوایی برای انجام تدابیر مشترک، بهبود مهارت‌های پرسنل برای حفاظت از مرزهای هوایی کشورهای عضو را تمرین می‌کنند.
 
در بیانیه، آزمایش تعامل نیروها و دفاع هوایی کشورهای همسود تحت شعار مبارزه با تهدیدهای مشترک، توسعه قابلیت روانی، نظامی و حرفه‌ای پرسنل برای اجرای موفقیت‌آمیز وظایف واگذار شده از دیگر اهداف این تمرینات عنوان شده‌ است.
 
در این بیانیه تصریح شده که در این تمرینات تاکتیکی که در اجرای برنامه آن از موشک‌های اصلی استفاده می‌شود بیش از 76 واحد خط دفاع با استفاده از امکانات فنی مرکز آموزش نیروهای دفاع هوایی نیروهای مسلح "قزاقستان" مانور را به اجرا می‌رسانند.
 
بنابراین گزارش در تمرینات مشترک واحدهایی از نیروهای دفاع هوایی ارتش "روسیه، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان" شرکت می‌کنند.
 
وزارت دفاع "قزاقستان" تعداد پرسنل شرکت‌ کننده در برنامه این تمرینات را بیش از 500 نظامی اعلام کرده‌ است.
 
به گفته این منبع در تمرینات همچنین بیش از 100 واحد از تجهیزات نظامی ویژه از جمله تجهیزات ضدهواپیما، سیستم موشکی "S-400" موسوم به "تریومف"، موشک‌های "C-30" تجهیزات دیگر ضدهوایی، موشک و مجتمع موشکی "آرمور-C" مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
کارشناسان نظامی این تمرینات را بخشی از برنامه همکاری کشورهای عضو سازمان امنیت جمعی می‌دانند که در محدوده این جامعه سالی یک بار به اجرا می‌رسد.
 
این کارشناسان برگزاری این تمرینات و همچنین برنامه‌هایی را در جهت تقویت مرز مشترک که همه‌ساله در "تاجیکستان" انجام می‌گیرد برای ایجاد هماهنگی در میان واحدهای نظامی جهت تأمین ثبات و امنیت منطقه مؤثر عنوان می‌کنند.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار